Ο Ελληνο-Μακεδονικός Δικέφαλος του ΠΑΟΚ

SHARE:

Ανήμερα της εορτής του Μακεδονικού αγώνα η στήλη μας θα ασχοληθεί με την ιστορία του Ελληνομακεδονικού αετού και Δικέφαλου αετού. Ο Μακεδονικός αγώνας τιμάται 13 Οκτωβρίου λόγω του θανάτου του Παύλου Μελά το 1904 ή την πιο κοντινή Κυριακή, φέτος 12 Οκτωβρίου. Το ίδιο κάναμε και πέρυσι με άλλο αφιέρωμα.
Σαν στήλη αναφερθήκαμε στη ιστορία του Βυζαντινού αετού, κυρίως από την εποχή των Κομνηνών με μια τετραλογία, με τον Ρωμέικο Αετό της Θεσσαλονίκης στην Καμάρα κτλ, διαθέσιμα στο μπλογκ μας.
Όμως ο ΠΑΟΚ εκτός από Κωνσταντινουπολίτης, Ρωμιός και Βυζαντινός, είναι και Μακεδόνας, αφού το Πανθεσσαλονίκειος προσδιορίζει την εντοπιότητά του. Θα ξετυλίξουμε το κουβάρι από την Αρχαιότητα έως σήμερα στον ΠΑΟΚ.
Ο Δίας είχε ιερό πουλί τον Αετό και έστειλε δύο αετούς από τον Όλυμπο της Μακεδονίας για το κέντρο του κόσμου. Μην ξεχνάμε οι Μακεδόνες είχαν δικό τους ημερολόγιο που έγινε Οικουμενικό σε σχέση με το Αθηναικο που ήταν τοπικό, με πρώτο μήνα με το όνομα Δίας Οκτώβριο και μήνα με το όνομα Άρτεμη, Αρτεμίσιο-Απρίλη, μήνας που ιδρύθηκε ο ΠΑΟΚ. Η Άρτεμη ήταν η προστάτιδα του Βυζαντίου-Κωνσταντινουπολης με το Σεληνιακό πέταλό της!
Ο Μέγας Αλέξανδρος, σε σημαία των Μαλεδονικών Συνταγμάτων, μας λέει το βιβλίο των σημαιών του Κοκκώνη, (Ελληνικές σημαίες, σήματα και εμβλήματα) είχαν αετό. Το αξιοσημείωτο είναι ότι παρόμοιο σχέδιο αετού είχε και ο Νικηφόρος Φωκάς στο στρατό του, της Μακροβιότερης δυναστείας του Βυζαντίου της Μακεδονικης!


(Σημαία Νικηφόρου Φωκά)
Ο Δίας εκτός από αετό είχε και κεραυνό, έμοιαζε πολλές φορές σαν αετός και δικέφαλος αετός, που επιβεβαιώνεται από δύο αρχαίες ζωγραφιές, στο βάζο του Δαρείου στην Νάπολη και στο τάφο του Αγίου Αθανασίου στη Μακεδονία ακριβώς το ίδιο σχέδιο! Το χαρακτηριστικό αυτών των Αρχαίων ζωγραφιών ότι τα σχέδια είναι πανομοιότυπα και θυμίζουν Δικέφαλο Αετό με ίδιο τρόπο τα χαρακτηριστικά των φτερών που μεταφέρθηκαν στις μέρες μας, π.χ τον Ελληνομακεδονικό Δικέφαλο της Εκκλησίας! Επίσης, στο Βάζο του Δαρείου φαίνεται το Μακεδονικό αστέρι, ο Ήλιος. Το όνομα PEΛΛΑΣ, που άλλοι λένε λέει Ελλάς, εάν και όλοι ξέρουμε ότι η Πέλλα με τη Ελλάς έχουν σχέση μια ήταν πρωτεύουσα της Μακεδονίας και των Ενωμένων Ελλήνων για πρώτη φορά, η πρώτη στην ουσία Εθνική μας πρωτεύουσα.




Δικέφαλος αετός Σλάβων, Ρώσων.
Οι Σλάβοι λογικό είναι, αφού βασίστηκε η γλώσσα τους στο Ελληνικό αλφάβητο και διδάχτηκαν το αλφάβητο και τον Χριστιανισμό την εποχή του Βυζαντίου από την Θεσσαλονίκη και Μακεδονία, επηρεάστηκαν τα σύμβολα τους και ο Δικέφαλος αετός και μετά την επιγαμία με τους Παλαιολόγους. Τα φτερά των Δικέφαλων αετών των Σλάβων ήταν κυρίως όπως των Μακεδόνων στους τάφους και στα αρχαία αγγεία.


Μακεδονικός αγώνας
Στην έναρξη του Μακεδονικού αγώνα, συναντάμε τον Ελληνομακεδονικό Δικέφαλο στον όρκο των Μακεδονομάχων και σε μετάλλια Μακεδονομάχων! Το χαρακτηριστικό του είναι εκτός από την Σταυροφόρο υδρόγειο σφαίρα στο ένα πόδι που το διατηρεί, ο Σταυρός στο άλλο πόδι που ήταν του Οικουμενικού Πατριαρχείου και της Ένωσης Κωνσταντινουπολιτών 1923 του μητρικού σωματείου του ΠΑΟΚ, αντικαταστάθηκε με σπαθί!


Παρόμοιο Ελλινομακεδονικό αετό είχε η ΑΕΚΘ το 1925 και ο ΠΑΟΚ το 1949-1992


Η Εκκλησία σήμερα έχει έξω από τα προαύλια ένα Δικέφαλο σαν τον Ελληνομακεδονικό με σπαθί και σταυροφόρο υδρόγειο κυρίως σαν εμπορικό σχέδιο. Κάποιοι πιστεύουν ότι είναι ο original Βυζαντινός Δικέφαλος αυτός, δεν υπάρχει όμως τέτοιο σχέδιο στο Βυζάντιο, σίγουρα έχει επιρροές από τον Μακεδονικό αγώνα και τα μετάλλια όπως είδαμε από το 1904. Επίσης, στα χρώματα ποτέ ιστορικά δεν υπήρχε κιτρινόμαυρος Δικέφαλος αλλά ή Χρυσοπορφυρός ή Ασπρόμαυρος του στρατού των Κομνηνών, όπως επίσης τα πρώτα χρώματα της σημαίας του Έθνους της Ρωμιοσύνης το 1821 και των πολεμιστών του Ιερού λόχου του Αλέξανδρου Υψηλάντη με το Μακεδονικό όνομα και καταγωγή Κομνηνών ήταν μελανόλευκα.

Το σχέδιο της Εκκλησίας ενίοτε λένε ότι είναι της Μακεδονοθρακομικρασιατικής Αυτοκρατορίάς της Νίκαιας του 1261 που επανέκτησε την Κωνσταντινούπολη. Δεν υπάρχει όμως κάποιο ντοκουμέντο της εποχής του Βυζαντίου που να αποδεικνύει ότι ήταν της συγκεκριμένης αυτοκρατορίας όπως και τι χρώματα ήταν η σημαία της.
Η ουσία είναι ότι η ονομασία της Νίκαιας προήλθε από Μακεδόνισσα Βασίλισσα όπως και της Θεσσαλονίκης και τα ονόματα τους ταιριάζουν Νίκαια και ΘεσσαλοΝίκη, τις δύο πόλεις εκτός ότι ήταν Μακεδονίτισσες Βασίλισσες που για χάρης τους οι σύζυγοί τους έκαναν πόλεις με το όνομα τους, τους συνδέει κάτι αιώνιο και βαθύ. Ότι στις 27 Φεβρουαρίου 380μ.Χ, στην Θεσσαλονίκη καθιερώθηκε παγκόσμια ο Νικαιώτικος Χριστιανισμός βάση της Οικουμενικής Συνόδου που έγινε εκεί.