Γιώργος Λάγαρης: «Η Τούμπα δεν είναι απλά ένα γήπεδο…»
SHARE:

Αναλυτικά όσα είπε ο Γιώργος Λάγαρης:
“Το ελληνικό ποδόσφαιρο βασίζεται σε συναισθηματικό βάθος και πολιτιστική ταυτότητα. Η σύνδεση μεταξύ οπαδών και συλλόγων ξεπερνά κατά πολύ το γήπεδο. Είναι προσωπική, έντονη και βαθιά ριζωμένη στην κοινότητα. Ωστόσο, από επιχειρηματικής άποψης, το τοπίο εξακολουθεί να αναπτύσσεται. Παρόλο που έχουμε πρόσβαση σε σύγχρονα εργαλεία όπως η εικονική διαφήμιση και η ψηφιακή υποδομή, η διεθνής ζήτηση για το ελληνικό πρωτάθλημα είναι σχετικά χαμηλή.
Το μεγαλύτερο μέρος του κοινού εκτός Ελλάδας προέρχεται από την ελληνική διασπορά. Αυτό περιορίζει τις εμπορικές δυνατότητες, ειδικά όσον αφορά την πώληση προβολής πέρα από το παράθυρο ζωντανής μετάδοσης αγώνων. Όταν συνεργάστηκα με συλλόγους όπως η Ρεάλ Μαδρίτης, ο Άγιαξ ή η Παρί Σεν Ζερμέν, είχα πολύ μεγαλύτερη ευελιξία. Εκεί, μπορούσα να αξιοποιήσω την παγκόσμια ζήτηση και να πουλήσω αγώνες σε περιφερειακό επίπεδο με προσαρμοσμένα διαφημιστικά πακέτα και πολυεπίπεδα δικαιώματα σε συγκεκριμένες αγορές, όπως η Λατινική Αμερική, η Μέση Ανατολή και η Βόρεια Αφρική.
Στην Ελλάδα, είμαστε πιο περιορισμένοι. Το πρωτάθλημα πρέπει να αυξήσει την προβολή του, να βελτιώσει τη δομική συνοχή και να ενισχύσει την αξία του ως προϊόν μέσων ενημέρωσης”.
Ερωτηθείς για τους λόγους που ένας χορηγός οδηγείται στο να επενδύσει στη Super League, απάντησε:
“Η ελληνική Super League προσφέρει μια συναισθηματική σύνδεση που λίγες αγορές μπορούν να συγκρίνουν . Η κλίμακα μπορεί να είναι μικρότερη, αλλά το πάθος είναι τεράστιο. Οι οπαδοί είναι απίστευτα πιστοί και έχουν βαθιά αφοσιωθεί στις ομάδες τους. Ένας χορηγός που εισέρχεται σε αυτόν τον χώρο κερδίζει προβολή σε μια δεμένη κοινότητα.
Σε πόλεις όπως η Θεσσαλονίκη, μια ομάδα όπως ο ΠΑΟΚ είναι κάτι περισσότερο από μια ομάδα. Είναι ένα βασικό κομμάτι της ταυτότητας των ανθρώπων. Οι χορηγοί μπορούν να αξιοποιήσουν αυτή τη συναισθηματική σύνδεση για να δημιουργήσουν ισχυρή τοπική σημασία. Ενώ η διεθνής προβολή είναι περιορισμένη, τα επίπεδα εμπλοκής είναι υψηλά”.
Επιπλέον, ρωτήθηκε για τα κοινά στοιχεία που έχουν ΠΑΟΚ και Μπάγερν Μονάχου, από τη στιγμή που εργάστηκε και στους δύο συλλόγους. Η απάντησή του;
“Και οι δύο ομάδες χαρακτηρίζονται από ισχυρή ταυτότητα και βαθιά αφοσίωση. Οι οπαδοί τους δεν υποστηρίζουν απλώς την ομάδα, αλλά τη ζουν. Η συναισθηματική σύνδεση είναι έντονη και στις δύο περιπτώσεις. Η διαφορά έγκειται στον τρόπο λειτουργίας της εμπορικής δομής.
Σε έναν σύλλογο όπως η Μπάγερν Μονάχου, υπάρχει ήδη μια ιδιαίτερα ανεπτυγμένη εμπορική πλατφόρμα. Οι παγκόσμιες μάρκες μπορούν να συνδεθούν με ένα υπάρχον σύστημα που είναι γρήγορο, συνεπές και υποστηρίζεται από προηγμένες λύσεις δεδομένων, αφοσιωμένες ομάδες και καθιερωμένες διαδικασίες. Όλα έχουν σχεδιαστεί για κλιμάκωση.
Στον ΠΑΟΚ, η κατάσταση είναι διαφορετική. Χτίζουμε την πλατφόρμα γύρω από τον χορηγό, όχι το αντίστροφο. Αυτό μας δίνει ευελιξία, αλλά απαιτεί και πολύ πιο πρακτική εργασία. Δεν προσφέρουμε προκατασκευασμένες λύσεις. Κάθε συμφωνία είναι ξεχωριστά διαμορφωμένη, προσαρμοσμένη σε συγκεκριμένους στόχους και επικυρωμένη μέσω μιας πολύ προσωπικής σχέσης”.
Τέλος, σε ερώτηση για το ποιος ο ρόλος του γηπέδου στην εμπορική στρατηγική ενός ποδοσφαιρικού συλλόγου, ο Γιώργος Λάγαρης είπε:
“Το στάδιο δεν είναι απλώς ένας χώρος. Στον ΠΑΟΚ, το στάδιο παίζει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο με τον οποίο ενεργοποιούμε τις χορηγίες. Από τη VIP φιλοξενία μέχρι τα δικαιώματα ονομασίας, καθώς και τις καθηλωτικές εμπειρίες οπαδών και τις ψηφιακές εκθέσεις.
Η ατμόσφαιρα της ημέρας του αγώνα προσφέρει μια ζωντανή σύνδεση των χορηγών με ένα παθιασμένο κοινό. Πέρα από το ποδόσφαιρο, το στάδιο έχει μια βαθιά σημασία. Βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και χτίστηκε στο χέρι, πέτρα – πέτρα, από Έλληνες πρόσφυγες της Κωνσταντινούπολης. Αυτή η συναισθηματική κληρονομιά ζει στις κερκίδες σήμερα. Τώρα, έχουμε την ευκαιρία όχι μόνο να το εκσυγχρονίσουμε, αλλά και να ξανασκεφτούμε πλήρως τι μπορεί να είναι ένα στάδιο. Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας χώρος που λειτουργεί πολύ πέρα από την ημέρα του αγώνα”.