Η έννοια της ατσαλάκωτης εικόνας
SHARE:
Γιατί ο ΠΑΟΚ φέτος πήγε σε μετωπική σύγκρουση με το σύστημα και το παρασκήνιο χωρίς να είναι καν έτοιμος για κάτι τέτοιο. Πήγε να αντιπαλέψει ένα χρόνιο κανόνα στο ελληνικό επαγγελματικό ποδόσφαιρο, χωρίς καν να έχει τα απαραίτητα εφόδια και την κατάλληλη εσωτερική εικόνα. Με λίγα λόγια, πήγε να ασκήσει εξωτερική πολιτική τη στιγμή που αντιμετώπιζε κρίση και σύγχυση εξουσιών στο εσωτερικό. Τακτική και την οποία πλήρωσε, αφού η εικόνα του στο τέλος της σεζόν έδειξε πάλι τσαλακωμένη. Είναι, όμως, αφέλεια ή πολιτική λαϊκισμού;
Ο Σαββίδης πρέπει να μιλάει λιγότερο και να επενδύει περισσότερο. Καθεστώς μοναρχίας σε επαγγελματικό σωματείο δεν έβγαλε ποτέ θετικό αποτέλεσμα. Χρειάζεται, επίσης, έναν άνθρωπο δίπλα του που θα ξέρει τι είναι ΠΑΟΚ, θα γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα στο ελληνικό ποδόσφαιρο και το κυριότερο, θα είναι μία επικοινωνιακή φιγούρα και θα λέει στα ΜΜΕ μόνο αυτό που χρειάζεται να ειπωθεί. Ο Ζαγοράκης είναι η βιτρίνα για τις επιχειρήσεις και τις business του Σαββίδη. Ο Βρύζας έπεισε δύο χρόνια πριν το Σαββίδη να επενδύσει στον ΠΑΟΚ γιατί στην ουσία ήθελε κι ο ίδιος να επενδύσει και στην έως τώρα παρουσία του ομογενή επιχειρηματία στα ΠΑΟΚτσήδικα πράγματα, η δουλειά του Βρύζα κρίνεται εκτός από περιττή κι ανεπαρκής. Μπορείς να το πεις κι έλλειψη φιλοδοξίας.
Ο ΠΑΟΚ στην παρούσα φάση χρειάζεται μία εσωτερική αναδιοργάνωση και μία σαφή ιεράρχηση στις διοικητικές αρμοδιότητες. Δύο χρόνια, τώρα, βιώνει μία επικοινωνιακή Βαβέλ η οποία προκαλεί τρυγμούς και ταραχές στο αγωνιστικό της ομάδας με αποτέλεσμα κάθε Μάιο να πορευόμαστε με υπηρεσιακό προπονητή (=Γεωργιάδης).
Ο Τσιστιακόφ φαίνεται ως εξιλαστήριο θύμα πληρώνοντας πρώτος τα σπασμένα για την εικόνα της ομάδας συνολικά. Παρότι ο ρόλος του έπρεπε να είναι συγκεκριμένος και να αφορά μόνο την αγωνιστική εικόνα του συλλόγου. Πιο αναλυτικά, να ασχολείται μόνο με το μάρκετινγκ και την επικοινωνία, την προώθηση των προϊόντων του ΠΑΟΚ (π.χ.τα ριάλιτι video με τις προπονήσεις της ομάδας, οι αγώνες και η προετοιμασία γι'αυτούς, ιστορίες των ίδιων των ποδοσφαιριστών), φτιάχνοντας μία εικόνα εμπορεύσιμη και προσφιλής για το κοινό. Έπειτα, οι διασυνδέσεις του με την Ανατολική Ευρώπη, έφεραν ποιοτικούς ποδοσφαιριστές, παίκτες εγνωσμένης αξίας που σε άλλες εποχές ούτε η "Γάτα" δε θα ανέφερε. Ο Λιθουανός δεν είχε δουλειά ούτε με τον προπονητή (Δώνης,Στέφενς), ούτε με την ΕΠΟ, ούτε με τους οπαδούς.
Ο Γεωργιάδης από την άλλη, πιθανώς, να εξαργυρώσει την προπονητική του θητεία στον ΠΑΟΚ, σε κάποια άλλη ομάδα, κυνηγώντας τη φιλοδοξία του πρώτου προπονητή. Αυτό, ενδεχομένως, να γινόταν και δίχως την πρόσληψη του Αναστασιάδη-μετρ των εκκαθαρίσεων.
Στα ΜΜΕ η πιθανή μεταγραφή του Μπούρμπου στον Παναθηναϊκό παραλληλίζεται με τη δικαίωση ενός εργάτη. Παρουσιάζεται σαν μία λογική μεταγραφή ομάδας που θα δώσει προκριματικούς αγώνες στο Champions League. Σε ανάλογες περιπτώσεις ο Βαλντέζ που ήρθε το Γενάρη στον Ολυμπιακό και σκόραρε μόνο στο φιλικό με τον Εργοτέλη, χατ-τρικ στο εικοσάλεπτο, πλασαρίστηκε ως μεταγραφική υπέρβαση του Μαρινάκη, η απώλεια τώρα του Κάμπελ περνάει ντούκου με κάποιον Άμραμπατ κι ο ΠΑΟΚ θεωρείται ανίκανος να πείσει τη Φενέρμπαχτσε για κάποιον Στοχ ή να συνεννοηθεί με τον ατζέντη κάποιου Νάτχο. Τα ΜΜΕ προσφέρουν προβολή, αλλά όλα είναι θέμα του πως θα πουλήσεις ένα θέμα. Για παράδειγμα, πειστήκαμε ότι ο Χούσεν είναι άμπαλος και χασογόλης, ο Μαντούρο έχει τα κιλά της Ντούβλη κι ο Μάρτενς είναι φτερό στον άνεμο, άνευρος κι εύθραυστος σαν πεταλούδα. Και να θυμίσω πως μόνο μερικά χρόνια πριν γέμιζε το γήπεδο για το Μπαλάφα, τον Ηλιάδη και τον Βαγγελή. Η είδηση στον τρόπο με τον οποίο προβάλλεται και αναπαράγεται έχει μία στοχοθεσία. Να σε πείσει για κάτι.
Η νέα σεζόν δεν έχει ξεκινήσει ακόμα. Χρειάζεται, όμως, από τώρα καλή και προσεγμένη προεργασία. Το value for money είναι μία απάντηση κι ο Αναστασιάδης καλείται να δείξει πως μπορεί να εκσυγχρονιστεί κι αυτός με τις επιταγές του σύγχρονου ποδοσφαίρου. Μπορεί να επιβάλλει πειθαρχία, αλλά χρειάζεται και ηρεμία. Μπορεί να δώσει δουλειά, αλλά χρειάζεται και διαλλακτικότητα-προσαρμόστικότητα. Μπορεί να αλλάξει τον ΠΑΟΚ προς το καλύτερο, φτάνει μόνο να στηριχθεί η επιλογή μέχρι τέλους.
Και θα 'χει πλάκα αν η μοίρα παίξει το παιχνίδι της επιστροφής συγκινητικά. Ο ΠΑΟΚ χρειάζεται, αρχικά, να στηθεί επικοινωνιακά και δομικά σωστά στο εσωτερικό του συλλόγου. Ο Σαββίδης πρέπει να κρατάει τα χαρτιά του κλειστά. Επιχειρηματίας είσαι, άστα λόγια, αγόραζε μην πουλάς...