Από το γήπεδο στα γραφεία: Φορώντας το κοστούμι του ΠΑΟΚ!

Η εντολή δια στόματος Ιβάν Σαββίδη ήταν ξεκάθαρη: ένας ΠΑΟΚ με ευρωπαϊκά στάνταρ! «Θέλω οι απ΄έξω να βλέπουν έναν ΠΑΟΚ... στολίδι».
Πηγή: sdna.gr
Από το γήπεδο στα γραφεία: Φορώντας το κοστούμι του ΠΑΟΚ!

Αφήνοντας στην άκρη το αγωνιστικό, το SDNA ανεβαίνει στα γραφεία της Μ.Ασίας και με τη βοήθεια του Αναπληρωτή Διευθύνοντα Συμβούλου και επικεφαλής του Εμπορικού Τμήματος και του Τμήματος Marketing της ΠΑΕ ΠΑΟΚ και μέλους του ΔΣ, Βαγγέλη Χρυσοχόο, σας παρουσιάζει το βασικό πλάνο της δράσης του Δικεφάλου.
Λένε πως ένα σχέδιο μάρκετινγκ απαιτεί βασικές γνώσεις στρατηγικής. Σε πρώτη φάση χρειάζεται να αντιλαμβανόμαστε σε πoιο περιβάλλον επιχειρούμε και ποιοι είμαστε εμείς, «η βάση να ξέρεις σε ποιους απευθύνεσαι και να 'χτίζεις' εκεί πάνω», συμπληρώνει ο Βαγγέλης Χρυσοχόος, εξηγώντας επακριβώς τι σημαίνει αυτό για τον ΠΑΟΚ, με σεβασμό για τον κόσμο της ομάδας, που μπαίνει από την πρώτη στιγμή στην εξίσωση της κουβέντας.

Με την υποσημείωση πως δεν μιλάμε για «ιδανικούς πελάτες» αλλά για μια σχέση που ορίζεται από το συναίσθημα, με τον ΠΑΟΚ να στρέφεται και ενισχύεται από το χώρο της τεχνολογίας: «Οτιδήποτε θα μας βοηθήσει για να αντιληφθούμε τις ανάγκες που υπάρχουν έξω...». Όπως εξηγεί ο κ.Χρυσοχόος, «δημιουργούμε εφαρμογές και συνέργειες που θα δώσουν αξία στο ίδιο το club αλλά κυρίως στο δέσιμο που έχουμε με τον κόσμο της ομάδας».

Κόσμος και ομάδα... ένα!

Στο στρατηγικό πλάνο του ΠΑΟΚ, η εμπλοκή, η παρουσία του κόσμου φαντάζει απαραίτητη. Τίποτα δεν υλοποιείται χωρίς αμφίδρομη επικοινωνία, χωρίς την καθημερινή επαφή του κόσμου με την ομάδα της καρδιάς του: «Δεν θέλουμε να περνά ημέρα που να μην ασχολείται ο οπαδός με την ομάδα του... Γι΄αυτό και κινούμαστε με γνώμονα τη διάδραση με τους φιλάθλους με υπηρεσίες και ενέργειες μέσα από πλατφόρμες όπως το CRM (σύστημα διαχείρισης εμπορικών και μάρκετινγκ ενεργειών), το CDP (κεντρικοποιημένη διαχείριση βάσης φιλάθλων/ οπαδών) με σκοπό τη σωστή, συχνή και γεμάτη αξία για τους οπαδούς μας επικοινωνία.

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά για τον οπαδό από το να βρίσκεται κοντά στην αγαπημένη του ομάδα.

Παράλληλα, «τρέχει» όλο το project του PAOK App, με στόχο να αποτελέσει το application, τον απόλυτο οδηγό – διαβατήριο για οτιδήποτε αφορά την ομάδα και τον ίδιο! Προχωράμε στην περαιτέρω ανάπτυξή του και μέσα από το Loyalty - Membership project προκειμένου οι φίλαθλοί μας να είναι πάντα συνδεδεμένοι με το club και να λαμβάνουν τα πάντα ηλεκτρονικά, εύκολα και γρήγορα (από τα νέα της ομάδας, έως πόντους επιβράβευσης αλλά και επιπλέον παροχές/υπηρεσίες από μεγάλες συνεργασίες που κάνει ο ΠΑΟΚ για λογαριασμό τους). Δεν υπάρχει μεγαλύτερη χαρά από το να βρίσκεται ο οπαδός κοντά στην αγαπημένη του ομάδα.

Μέσα σε όλα αυτά θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς και τα εφόδια που διαθέτει πλέον στη φαρέτρα του ο ΠΑΟΚ, αναφερόμενοι στα τεχνολογικά εργαλεία που κάνουν καλύτερη και ευκολότερη τη ζωή μας. Και σε αυτά συγκαταλέγεται σαφέστατα και η συνεργασία με την εταιρεία SponsorValue που θα αξιολογήσει για λογαριασμό του ΠΑΟΚ την αποτελεσματικότητα της προβολής των χορηγών του μέσα από μετρήσεις κι αναλύσεις της παρουσίας τους σε παραδοσιακά και νέα Μέσα...».

Αλλαγή πλεύσης

Μέχρι πρότινος τα βήματα του ΠΑΟΚ στον χώρο του Retail (Λιανική πώληση) ήταν συγκεκριμένα: «πώληση από τις δύο μπουτίκ και το e-shop μας». Για ένα club που αποσκοπεί στο άνοιγμα της αγοράς, θα ήταν επιβεβλημένο να αλλάξει και την προσέγγιση γύρω από το sports marketing: να καταγράψει κινήσεις που εντάσσονται στη γενικότερη στρατηγική ανάπτυξη στον χώρο του retail που ως στόχο έχει την αύξηση των σημείων πώλησης κι εξυπηρέτησης των φίλων του ΠΑΟΚ ανά την Ελλάδα και την ανάπτυξη της εμπορικής παρουσίας του συλλόγου στην επικράτεια.

Συμφωνία με τα Intersport για παρουσία προϊόντων σε όλη την Ελλάδα καθώς επρόκειτο μια πολυεθνική αλυσίδα με πάνω από 100 μαγαζιά στην Ελλάδα
Συμφωνία με SPORTARENA – Ένα από τα πρώτα και κορυφαία ηλεκτρονικά καταστήματα αθλητικών ειδών
Η στρατηγική προσπάθεια του ΠΑΟΚ για ανάπτυξη της εμπορικής του παρουσίας συνεχίζεται με: «Συμφωνίες για φυσικά καταστήματα (μπουτίκ) με την μορφή franchise ή shop in shop, στο εξωτερικό, σε πόλεις που υπάρχει μεγάλος αριθμός ΠΑΟΚτσήδων, όπως ξεκινήσαμε στον Καναδά (Montreal) όπου είναι και η ακαδημία μας αλλά και στην Γερμανία (Στουτγκάρδη) όπου θα είναι ένα μικτό σχήμα μπουτίκ – ΠΑΟΚ café αλλά και κέντρο δικτύου διανομής για όλες τις συνεργασίες με άλλες πόλεις της Γερμανίας».

Παράλληλα, όπως αποκάλυψε ο κ.Χρυσοχόος: «Φεύγουμε από τον καθαρά αθλητικό χώρο με εισαγωγή σε φυσική αλλά και ηλεκτρονική παρουσία σειράς προϊόντων Luxury, (σειρές δερμάτινων χειροποίητων πάντα με το logo της ομάδας αναφορικά με τις ανάγκες αλλά και το γούστο των αγοραστών).

Οι ακαδημίες μέσα στον πυρήνα του ΠΑΟΚ

PAOK Network και... wholesale
Στη συζήτηση εντάσσεται και το τεράστιο δίκτυο συνεργαζόμενων ακαδημιών που διαθέτει ο ΠΑΟΚ. Με απλές αλλά ουσιαστικές κινήσεις, ο Δικέφαλος φρόντισε να εντάξει τις ακαδημίες σε επίπεδο ρουχισμού στα πρότυπα της ανδρικής ομάδας και να προωθήσει την πώληση προϊόντων για τη δημιουργία έξτρα εισοδήματος προς όφελος των ίδιων ακαδημιών καθώς όλοι γνωρίζουμε πόσο το έχουν ανάγκη τα «φυτώρια». Οι ακαδημίες όμως μπαίνουν γενικότερα υπό τη σκέπη της μεγάλης οικογένειας του ΠΑΟΚ, με τους πιτσιρικάδες να απολαμβάνουν συμβουλευτικές υπηρεσίες, έχοντας συχνή επικοινωνία, ομιλία και επαφή με τους ποδοσφαιριστές αλλά και με φορείς που θα συμβάλλουν στην εξέλιξή τους μέσα από από τον «πυρήνα» του ΠΑΟΚ.

Υπόκλιση στο... PAOK Action!
Και προφανώς δεν είναι όλα αριθμοί και κομπιουτεράκια. Σαφέστατα, όταν μιλάμε για μια ποδοσφαιρική ανώνυμη εταιρεία, τα πάντα εντάσσονται στην κουβέντα και στον κύκλο του ενδιαφέροντος αλλά το PAOK Action αποτελεί μια ξεχωριστή κατηγορία στη δράση του Δικεφάλου. Ο ΠΑΟΚ ως μια οντότητα άρρηκτα συνδεδεμένη με το κοινωνικό σύνολο, δεν θα μπορούσε παρά να δραστηριοποιείται σημαντικά σε ενέργειες κοινωνικής ευθύνης. Εδώ και αρκετά χρόνια μέσω του προγράμματος PAOK Action ο Δικέφαλος φωνάζει παρών, αναγνωρίζοντας την ευθύνη που του αναλογεί...

Όλες οι δράσεις, μέσω της σύμπραξης με τους χορηγούς, για παροχή βοήθειας όπου αυτό κρίνεται αναγκαίο, καλλιεργεί ένα αίσθημα υπερηφάνειας. Όπως αυτό που συντελείται στις ακαδημίες, με σκοπό να εκπαιδευτούν άπαντες σε πρώτες βοήθειες τεχνητής αναπνοής με την συμμετοχή των KIDS SAVE LIVES και ΙΕΚ ΔΕΛΤΑ 360 που ενώνουν τις δυνάμεις τους για να σώσουν ζωές! Και το όραμα δεν σταματά εκεί καθώς στο τραπέζι έχουν πέσει αρκετές ιδέες, με μία εξ αυτών να φαντάζει τόσο αναγκαία και σπουδαία ταυτόχρονα. Παράδειγμα; «έχουμε πολλά στο μυαλό μας και θέλουμε να ξεκινήσουμε και την υλοποίηση του οράματος για την ύπαρξη απινιδωτών σε όλο το PAOK Network (ακαδημίες)».

Πίσω από τη ξύλινη γλώσσα...
Η ερώτηση είναι ξεκάθαρη: «Τί είναι αυτό που σας έχει ζητήσει ο κ.Σαββίδης;» Η απάντηση του κ.Χρυσοχόου, αφοπλιστική.

Έναν ΠΑΟΚ στολίδι.

«Ο πρόεδρος ζήτησε έναν ΠΑΟΚ... διαμάντι. Όταν οι απ΄έξω θα μιλούν και θα βλέπουν τον ΠΑΟΚ, να είναι ένα στολίδι. Και αυτό αφορά και το Digital κομμάτι, με τα απαραίτητα data που θα συγκεντρώνονται και θα αναλύουν, προβλέπουν και στοιχειοθετούν τις αποφάσεις του ποδοσφαιρικού τμήματος αλλά και οι βάσεις, οι δομές της ασπρόμαυρης ΠΑΕ να είναι στα πρότυπα πολυεθνικής εταιρείας».

Θέλουμε έναν ΠΑΟΚ... στολίδι!

Πόσο εφικτό είναι αυτό όμως, κάνοντας μια προσέγγιση της ελληνικής ποδοσφαιρικής πραγματικότητας; «Το όραμά μου είναι να ασχολείται ο κόσμος με την ομάδα εφτά ημέρες την εβδομάδα...».

Ο κόσμος ή οι εταιρείες; Και εκεί δεν τίθεται κανένα δίλημμα: «Ο κόσμος κρίνει, ανεβάζει, κατεβάζει... Οι χορηγοί λειτουργούν βάσει του κόσμου και των αποτελεσμάτων της ομάδας... Χωρίς καμία αμφιβολία», απαντά και κάνει λόγο για πλάνο 3ετίας που έχει στο μυαλό του και επεκτείνεται σε συμβόλαια και συνεργασίες που θα εδραιώνουν τη στρατηγική σταθερότητα. Παραδέχεται με απόλυτη ειλικρίνεια πως η αγωνιστική πορεία της ομάδας είναι άμεσα συνδεμένη με τη δουλειά του αλλά με μια πιο ρεαλιστική και ψύχραιμη ανάγνωση, θα σας πει πως «η αλήθεια είναι κάπου στη μέση».

Η πανδημία αποτέλεσε το μεγαλύτερο αντίπαλό για εκείνον αλλά δεν το βάζει κάτω, τα καλύτερα έρχονται για τον ΠΑΟΚ και στη συζήτηση μπαίνει και η Νέα Τούμπα: «Σαφέστατα είναι το πιο δυνατό μας χαρτί. Και το δικό μου στοίχημα είναι οι υφιστάμενοι συνεργάτες να μπουν μαζί μας στο νέο γήπεδο και παράλληλα να πορευθούμε και με νέους». Η Νέα Τούμπα αποτελεί ένα διαφορετικό και άκρως κομβικό κεφάλαιο για τον ΠΑΟΚ, μέχρι να υλοποιηθεί το project όμως: «Δεν μπορούμε να κάτσουμε και να  περιμένουμε... Ετοιμάζουμε την επόμενη ημέρα».

Σε συνεργασίες με ομάδες και γήπεδα, πρότυπα!

Ήδη έχουν δρομολογηθεί επαφές και συναντήσεις στη Γερμανία. Όπως αποκαλύπτει στο SDNA, «υπάρχουν ομάδες που λειτουργούν ως πρότυπα για τον ΠΑΟΚ ως προς την εξέλιξη τους μέσα από την πάροδο των ετών αλλά γενικότερα έχουν δρομολογηθεί συναντήσεις σε προηγμένες χώρες (Γερμανία - Ιταλία) με οποιαδήποτε ομάδα - γήπεδο θα μπορούσε να αποτελέσει πρότυπο για συνεργασία με εμάς» και η Λειψία είναι μία από αυτές που «κουμπώνουν» ως προς τις βλέψεις του Δικεφάλου για στρατηγική ανάπτυξη. Γιατί όπως θα σας έλεγε και ο Βαγγέλης Χρυσοχόος: «Η εξέλιξη δεν είναι μια δύναμη, αλλά μια διαδικασία». Και στον ΠΑΟΚ έχουν σηκώσει ήδη μανίκια...

Διαβάστε ακόμη...