Στα μισά του δρόμου για τη Νέα Τούμπα

Απο forza: Η σεζόν μπαίνει στην πιο κρίσιμη-χρονικά-φάση της, αλλά στον ΠΑΟΚ δεν παραμερίζουν το τεράστιο «στοίχημα» κατασκευής της νέας Τούμπας. Το ακριβές αντίθετο συμβαίνει.
Πηγή: forza
Στα μισά του δρόμου για τη Νέα Τούμπα

Την περασμένη Τετάρτη κατατέθηκε ο φάκελος χιλίων σελίδων της ΠΑΕ προς το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με το Ειδικό Χωρικό Σχέδιο της νέας Τούμπας, προϊόν πολύμηνης δουλειάς. Λαμβάνοντας κανείς υπ' όψιν του ότι η κατεδάφιση του υπάρχοντος γηπέδου και η-αμέσως μετά-ανέγερση του αντίστοιχοι καινούριου έχουν πλέον μετατεθεί για τις αρχές καλοκαιριού του 2021, θα έλεγε ότι στον ΠΑΟΚ βρίσκονται περίπου στα μισά μιας προσπάθειας, που είχε ως εκκίνηση τον Οκτώβριο του 2018. Τότε, δηλαδή, που άνοιξε ουσιαστικά ο δρόμος για τη νέα Τούμπα, όταν υπερψηφίστηκε στη Βουλή των Ελλήνων η τροπολογία για την παραχώρηση 30 στρεμμάτων από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας στον ερασιτέχνη ΠΑΟΚ.

Τον περασμένο Απρίλιο, πρώτα η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης και, αμέσως μετά, κι ο δήμος Θεσσαλονίκης, άναψαν το πράσινο φως για την εκπόνηση ειδικού χωρικού σχεδίου για το νέο γήπεδο. Και τον περασμένο Ιούλιο η αρμόδια επιτροπή του Υπουργείου Περιβάλλοντος προχώρησε στην προέγκριση του συγκεκριμένου σχεδίου.

Στο φάκελο της ΠΑΕ προς το υπουργείο Περιβάλλοντος εμπεριέχεται το σύνολο των απαιτούμενων μελετών (περιβαλλοντική, κυκλοφοριακή), όπως και η προοπτική υπογειοποίησης της Κλεάνθους. Εφόσον το έργο υλοποιηθεί, τότε η συγκεκριμένη οδός δεν πρόκειται να κλείνει πριν και κατά τη διάρκεια των παιχνιδιών για λόγους ασφαλείας.

Αναφορικά με τις θέσεις πάρκινγκ, προβλέπονται γύρω στις 450 θέσεις στάθμευσης στο χώρο του γηπέδου και άλλες 350 σε διπλανό χώρο του ΙΚΑ της περιοχής (υπολογίζεται ότι συνολικά οι θέσεις πάρκινγκ θα προσεγγίζουν τις χίλιες). Σε κάθε περίπτωση, στόχος θα είναι η μεγάλη πλειοψηφία των φιλάθλων να μεταβαίνει στο γήπεδο με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Άλλωστε, ο πλησιέστερος σταθμός του υπό κατασκευή Μετρό θα απέχει από το γήπεδο γύρω στα 900 μέτρα.

Εμφαση επίσης δίνεται και στη δυνατότητα να λειτουργεί ο χώρος του γηπέδου, όχι μόνο την ημέρα του κάθε αγώνα, αλλά πολλές ώρες καθ' όλη σχεδόν τη διάρκεια της εβδομάδας. Για αυτό και προβλέπονται και εμπορικά και συνεδριακά κέντρα, που θα τονώσουν και την ευρύτερη περιοχή.

Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ

Τι πρόκειται να συμβεί από εδώ και πέρα; Στη δημόσια διαβούλευση, που θ' ακολουθήσει, και θα έχει μίνιμουμ διάρκεια δύο μηνών, ο κάθε φορέας (π. χ. δήμος Θεσσαλονίκης, ΟΑΣΘ, Αττικό Μετρό κλπ.) έχει δικαίωμα να τοποθετηθεί επί των ζητημάτων αρμοδιότητάς του. Αμέσως μετά αναλαμβάνουν οι υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος, που θα κάνουν τις δικές τους εισηγήσεις. Από εκείνο το σημείο και μετά, θα μπει στην τελική της ευθεία και η αρχιτεκτονική μελέτη του νέου γηπέδου. Από το υπουργείο Περιβάλλοντος ο φάκελος θα σταλεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για να ακολουθήσει η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος και η έκδοση άδειας ανέγερσης του νέου γηπέδου. Στον ΠΑΟΚ θεωρούν ως ρεαλιστικό το στόχο να έχουν.... ξεμπερδέψει με όλα τα γραφειοκρατικά μέχρι το τέλος του 2020, με απόκλιση συν-πλην ενός μηνός. Και, καλώς εχόντων των πραγμάτων, ο ΠΑΟΚ να μπει στο νέο, υπερσύγχρονο γήπεδο του, από τη σεζόν 2023-24.

Να σημειωθεί ότι στο φάκελο την ΠΑΕ προς το υπουργείο περιβάλλοντος υπάρχει η πρόβλεψη περί 41.926 (συμβολικός αριθμός) θέσεων χωρητικότητας του νέου γηπέδου. Σύμφωνα με τις μελέτες, που έχουν κάνει οι άνθρωποι του ΠΑΟΚ, είναι δυνατή η κατασκευή στο συγκεκριμένο χώρο ενός γηπέδου με τέτοια χωρητικότητα. Ωστόσο, σε τελική ανάλυση, ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός θ' απαντήσει στο ερώτημα «πόσο μεγάλη θα είναι η νέα Τούμπα»...

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΜΕ ΚΑΥΤΑΝΖΟΓΛΕΙΟ

Για όσο διάστημα -δύο σεζόν- θα κατασκευάζεται η Νέα Τούμπα, ο ΠΑΟΚ δεν έχει άλλη εναλλακτική λύση για να δίνει τα εντός έδρας παιχνίδια του-σε Ελλάδα και Ευρώπη-πέρα από το Καυτανζόγλειο. Η μετακόμιση, βέβαια, στο γειτονικό στάδιο δεν είναι απλή υπόθεση. Όπως έχει επισημανθεί πολλές φορές, η κυβέρνηση καλείται να φέρει προς ψήφιση στη Βουλή τροπολογία, που θα δίνει στον ΠΑΟΚ τα ίδια δικαιώματα, που έχουν ΑΕΚ και Παναθηναϊκός ως προς τη χρήση του Ολυμπιακού σταδίου. Υπενθυμίζεται ότι οι δύο αθηναϊκές ομάδες δεν καταβάλλουν (η καθεμία) περισσότερα από 300 χιλιάδες ευρώ ως ετήσιο ενοίκιο για το ΟΑΚΑ, τη στιγμή που ο ΠΑΟΚ, αν δεν αλλάξει το νυν καθεστώς, θα είναι υποχρεωμένος να καταβάλει κοντά στα δύο εκ. ευρώ. Επιπλέον, δεν έχουν αρχίσει ακόμη οι επαφές του ΠΑΟΚ με τη νέα διοίκηση του Καυτανζογλείου. Στο στάδιο απαιτούνται εργασίες αναβάθμισης του, οι οποίες θα διαρκέσουν περίπου οχτώ μήνες. Το σχετικό κόστος θα βαρύνει το ταμείο της ΠΑΕ και τα χρήματα θ' αφαιρούνται από τα ενοίκια για τη χρήση του γηπέδου

Διαβάστε ακόμη...