Την Παλούκωσε

Άκουγε τα χτυπήματα μέσα από τη γη των προγόνων μας και κάρφωσε την πρόκριση στο παλούκι του κόρνερ.
Olivares
Την Παλούκωσε

Στο μικροσκόπιο του Olivares

Το έτος 537 μχ. ένας άντρας σφίγγοντας στο χέρι ένα σταυρό περνάει το κατώφλι ενός ναού χτισμένου σε αρχιτεκτονικό ρυθμό βασιλικής με τρούλο. Ο τρούλος μοιάζει να αιωρείται εξαιτίας των παραθύρων που βρίσκονται γύρω από τη βάση του ή όπως λέει ο Προκόπιος δίνει την εντύπωση πως είναι ένα κομμάτι ουρανού που κρέμεται στη γη.

Κοιτάζει γύρω του να απλώνεται αυτό που πριν ήταν σχήματα που έβλεπε στα σχέδια των μηχανικών Ανθέμιου από τις Τράλλεις (σημερινό Αϊβαλί) και Ισίδωρου από τη Μίλητο σε ένα προϋπολογισμό 300 εκατομμυρίων χρυσών δραχμών. Ο αυτοκράτορας συνειδητοποιεί πως με αυτό το έργο θα περάσει για πάντα στην Ιστορία και κλείνει τα μάτια πριν ψιθυρίσει «Νενίκηκά σε, Σολομών!» για να εκφράσει έτσι το δέος του για το μνημείο που ήταν πιο θαυμαστό από το ναό του Σολομώντα στα Ιεροσόλυμα. Στα θυρανοίξια της Αγίας Σοφίας γίνονται θυσίες χιλιάδων ελαφιών, βοών, και ορνίθων και διανομή χιλιάδων μοδίων σίτου στους φτωχούς, καθώς και πολυήμερη πανήγυρη.

Το έτος 2010μχ. ένας άντρας σφίγγοντας στο χέρι ένα κομποσχοίνι περνάει το κατώφλι του ίδιου ναού για να προσευχηθεί και να κάνει μία ευχή. Στη δικιά του εποχή στα γήπεδα όπου πρέπει μόνο να δίνονται οι μάχες Μουσουλμάνοι Τούρκοι απειλούν και πάλι να βρεθούν στις Ευρωπαϊκές διοργανώσεις στηριζόμενοι σε υπεράριθμες και ακριβότερες ποδοσφαιρικές δυνάμεις.

Οι ακτίνες του ήλιου μπαίνουν στο χώρο από τα 100 παράθυρα και εκείνος κοιτάζει τριγύρω του σιωπηλός. Σηκώνει το κεφάλι του αντικρίζοντας την κορυφή του θόλου όπου έχουν χρησιμοποιηθεί ελαφρόπετρες από τη Ρόδο που φέρουν την επιγραφή της "Μεγάλης Εκκλησίας του Κωνσταντίνου". Κλείνει τα μάτια και μοιάζει να ακούει τα χτυπήματα και τα καλέσματα από μακριά αυτού που ήταν. Τριγύρω τίποτα δεν είναι πια το ίδιο. Εκεί που εξωτερικά και επί της κορυφής του θόλου φερόταν ο μέγας "Ερυσίπτολις Σταυρός" δηλαδή το έρεισμα της Πόλης τώρα έχει αντικατασταθεί με την ημισέληνο.

Αρχίζει την προσευχή του κοιτάζοντας στο Νότιο μέρος του Υπερώου τη μορφή του Ιησού. Σε εσένα επιτάσσουμε τη διψασμένη μας ψυχή. Κάνε μας κληρικούς της Δικαιοσύνης σου.
Στον αγώνα ο αετός καίγεται στη φλόγα του κόσμου που θέλει να τον δει πεσμένο στην αρένα ενώ τα χτυπήματα μέσα από τη γη του παρελθόντος συνεχίζουν να ακούγονται.

Κατά το 83ο λεπτό της αναμέτρησης σύμφωνα με τις Γραφές ο ίδιος άντρας αποφασίζει να αλλάξει τακτική στην εμπροσθοφυλακή του και ζητάει από έναν Βόσνιο Ιππότη του να φορέσει τη

για να περάσει στη μάχη πράγμα που έκανε υποσχόμενος στον 4ο διαιτητή πως τώρα θα τους διασκεδάσει. Στο 102ο λεπτό ο ομόγλωσσος του φύλακας των ιερών και των οσίων χτυπάει τη σφαίρα με δύναμη φέρνοντας τη στον άξονα της σύγκρουσης όπου έχει μετακινηθεί σύμφωνα με την εντολή κάποιος που κατάγεται από το οχυρό που ίδρυσε ο Vimara Peres ως πόλη με το όνομα του Vimaraes (σήμερα Guimarães) για να γιορτάσει τη νίκη που πέτυχε εκεί απέναντι στους Μαυριτανούς. Ο άξιος απόγονος του Peres κερδίζει την κεφαλιά από τον κατά πολύ ψηλότερο Bilica χάρη στην εκρηκτικότητα του δικαιώνοντας έτσι τον προπονητή του που τον μετακίνησε σε αυτό το σημείο του χάρτη και τροφοδοτεί με αυτό τον τρόπο τον Βόσνιο που ξεκινάει την προσπάθεια εφόρμησης του καταδιωκόμενος από έναν πατριώτη του Παύλου Γαβριήλ και φτάνοντας εμπρός από τον Τούρκο υπερασπιστή Volkan Demirel. Εκεί με το αριστερό πόδι εκτελεί τον αντίπαλο του και καθώς έχει ξεκουφαθεί και τρελαθεί από τα χτυπήματα όπως δείχνει σπεύδει στο σημείο που ακούγονται, ξεριζώνει το στειλιάρι και το καρφώνει στην καρδιά της πρόκρισης κηρύσσοντας το Τέλος δια ανασκολοπισμού.

Και συνεχίζει να επιδεικνύει τη λεία του μαζί με τους συντρόφους

ολοκληρώνοντας την προφητεία του θριαμβικού γυρισμού.

Kresic: Στάθηκε όρθιος στις επάλξεις σε ένα παιγνίδι που δέχτηκε πίεση κυρίως από καταπέλτες σε μορφή σουτ και κάποιους ελάχιστους πολιορκητικούς κριούς σε μορφή μπασίματος τους οποίους και απέκρουσε σθεναρά συστήνοντας το όνομα του στην Ευρώπη. Με σταθερές επεμβάσεις και ασφαλείς εξόδους αλλά και με στεντόρεια φωνή έχυνε καζάνια με λάδι από τα τείχη στους εφορμούντες και στις απόπειρες του όπως στο 23' που εκτινάχτηκε για να αποκρούσει το ψηλοκρεμαστό σουτ του χριστιανού μισθοφόρου Stoch που είχε αποφύγει Sorlin και Boussaidi πριν εξαπολύσει το λίθο ενώ δημιουργούσε συνεχώς ρήγματα κινούμενος στα αριστερά της εμπροσθοφυλακής. Στο 38' βγαίνει και μπλοκάρει τη σέντρα του Santos και πηγαίνει ως την ανάπαυλα χωρίς να έχει αισθανθεί απειλούμενος από κανέναν.

Στην επανάληψη όμως στο 50' μετά το μικρό ράμφισμα της μπάλας από τον Κόνδορα προ του Niang έχει πολύ κόσμο μπροστά του καθώς ο Sorlin σπεύδει να κλείσει το χώρο στον πρώην pocket pie μέσο της Inter τον Emre που πιάνει με τη μία το αριστερό και η μπάλα αφού βρει και στον Contreras και αλλάξει ελαφρώς πορεία τον ξεγελάει και καταλήγει στην αριστερή του γωνία. Εδώ ήταν το σημείο όπου όλοι είχαμε αμφιβολίες για το πώς θα αντιδράσει στην πίεση μετά από ένα πιθανό τέρμα. Στο 52' λοιπόν , σε ένα σημείο που οι Σταυρό φέροντες είχαν χάσει την αυτοκυριαρχία τους αμέσως μετά το πλήγμα, βρίσκεται και πάλι αντιμέτωπος με τον Memet Topuz όπως και στην εκπνοή του αγώνα στη γενέτειρα του Κεμάλ. Όπως και τότε έτσι και τώρα πέφτει σωστά στα αριστερά στη γωνία και αποκρούει το δεξί σουτ προσφέροντας υλικό για παραμιλητό και εφιάλτες στον Τούρκο μέσο. Τέσσερα λεπτά αργότερα από ένα τραγικό λάθος του Κόνδορα που διώχνει αδύναμα τη μπάλα προσφέροντας την στον Alex μπλοκάρει με διπλή προσπάθεια το χλιαρό πλασέ παραμένοντας περισσότερο ψύχραιμος από τον Βραζιλιάνο που αιφνιδιάστηκε από το δώρο ένεκα του Φοβού τους Χιλιανούς και Δώρα Φέροντες.

Στο 68' ο Σλοβάκος καλπάζει στα αριστερά και βγάζει διαγώνια στην περιοχή στον Alex το σουτ του οποίου κοντράρει ο Λίνος. Στο 94' μετά από μία κατά μέτωπο επίθεση του Uzer που σπάει στον Alex υποχρεώνεται και πάλι να πλονζάρει χαλαρά για να μπλοκάρει ακόμη ένα σουτ ανάξιο της κλάσης του ενώ στο 98' στέκεται και τυχερός όπως όλοι οι δυνατοί καθώς το δεξί σουτ του Alex μετά από άδειασμα του Κόνδορα και μπάσιμο στην περιοχή φεύγει άουτ. Έχει καθοριστική συμμετοχή στη φάση του γκολ με το καλό βολέ και αυτός είναι ένας από τους λόγους που ζητάμε επισταμένως να βελτιωθεί στο παιγνίδι με τα πόδια για να συμμετέχει ακόμη και αυτός δημιουργικά με ζυγισμένους όλμους. Μετά τον ανασκολοπισμό του Τιμωρού το Φανάρι ψυχορραγούσε και τον απείλησε μόνο με μια προσπάθεια του Andre Santos από τον άξονα σε μια φάση διαρκείας όπου κατέληξε να σουτάρει και πάλι άουτ. Συνολικά λοιπόν ο βαθμός του είναι προβιβάσιμος, πέρασε το δύσκολο τεστ, έχει προσφέρει σημαντικά συστατικά στο φίλτρο της Νίκης και στα 2 παιγνίδια και το πιο σημαντικό για τον ίδιο είναι να νιώθει πως φάνηκε αντάξιος της εμπιστοσύνης μας και αυτό μπορεί να τον μετατρέψει από εκκολαπτόμενο σε άντρα.

Boussaidi: Κινήθηκε σε μέτρια επίπεδα καθώς ταλαιπωρήθηκε ιδιαίτερα από το αριστερό αλογάκι τους τον Stoch που πήγαινε όπως όλοι οι ιππείς στη σκακιέρα άλλοτε δύο μπροστά και ένα πλάγια βγάζοντας τη σέντρα και άλλοτε ένα μπροστά και δύο πλάγια συγκλίνοντας στον άξονα για να σουτάρει ο ίδιος. Τα πράγματα έγιναν δυσκολότερα από το 6ο λεπτό όταν προσπαθώντας να προλάβει μια διεκδικούμενη πάσα του Sorlin έπεσε με τα δύο πόδια και πετσόκοψε δέρμα με αντάλλαγμα κίτρινης που του στερεί την επίσκεψη στο Bruges στην πρεμιέρα παρότι από το προηγούμενο ματς συνιστούσαμε ολιγότερο ζήλο όταν μπαίνει στη φάση για να αποφεύγει τα άτσαλα μαρκαρίσματα. Με τα μαύρα σύννεφα μιας δεύτερης κίτρινης κάρτας να μαζεύονται απειλητικά από πάνω του άντεξε για άλλα 70' ώσπου και αντικαταστάθηκε από τον Miro καθώς έπαιξε με τη φωτιά σε αρκετές περιπτώσεις με αποκορύφωμα τη φάση του 71' όπου ριψοκινδυνεύει ανόητα για την ισορροπία της ομάδας εμπλεκόμενος σε αψιμαχίες και σε θεατρικές πτώσεις αντιπάλων επιπέδου πρωτοετούς συνοικιακής Δραματικής Σχολής.

Εν ολίγοις από εκεί που στη συγκεκριμένη θέση υποφέραμε από την ατολμία των προκατόχων τώρα περάσαμε στο αντίθετο άκρο της αγαρμποσύνης από υπερβολικό βράσιμο του αίματος. Στο 23' στην επίθεση του Σλοβακικού ίππου μετά την αποφυγή του Sorlin φοβάται να τον μαρκάρει και οπισθοχωρεί πιο βαθιά στην περιοχή επιτρέποντας του να βρει οπτικό πεδίο για να εξαπολύσει το λάσο που απεσοβεί με τη γροθιά του σε κόρνερ ο Δαρείος. Στο 29' ανεβαίνει και βγάζει μια αξιοπρεπή σέντρα προπόνησης τερματοφυλάκων κάνα μισάωρο πριν την έναρξη που μπλοκάρει φυσιολογικά ο Volkan που προφυλάχθηκε στο πρωτάθλημα για να επανέλθει απέναντι στους Έλληνες. Μετά το γκολ περιορίζει ακόμα περισσότερο τα ανεβάσματα του και στο 68' ακούει και πάλι το ποδοβολητό και το χλιμίντρισμα του Stoch που του περνάει τη διαγώνια σέντρα για τον Alex το σουτ του οποίου κοντράρεται. Στη συνέχει παίζει με τις φλόγες στριφογυρίζοντας τους πυρσούς με 2 δυνατά μαρκαρίσματα και ένα σπρώξιμο εκτός φάσης που αναγκάζουν τον Δερμιτζάκη να στείλει το Miro άρον-άρον χωρίς προθέρμανση στο γήπεδο για να μη μείνουμε με 10. Το γεγονός ότι η απουσία λόγω της ποινής του θα συνδυαστεί και με το ταξίδι στη χώρα του για το ματς της εθνικής του είναι πιθανό να τον φέρει στον πάγκο στην Τριπολιτσά αλλά το γεγονός ότι μπορεί να αγωνιστεί και ως αριστερός μπακ δίνει πολλές ελπίδες στον Lino να μην ξαναζήσει τα περυσινά όταν κάθιδρος στην καρέκλα με τα χέρια να κρέμονται μουρμούριζε ζητώντας «Ρεπό, ρεπό».

Sznaucner: Χρόνος 1996. Τόπος Będzin, Νότια Πολωνία. Ο γιος ετοιμάζει τις βαλίτσες του για να φύγει από το σπίτι. Τον ζήτησαν για να παίζει ποδόσφαιρο σε μια μικρή πόλη στη Νοτιοανατολική Πολωνία, το Leżajsk με ισχυρή εβραϊκή παροικία. Η μάνα έχει αναπόφευκτα έτοιμα κάποια τελευταία λόγια συμβουλής. «Έλα κάτσε δίπλα μου, και άκου προσεκτικά αυτά που θα σου πω. Και αν τα κάνεις αυτά θα σε βοηθήσουν κάποια ηλιόλουστη μέρα. Παίρνε το χρόνο σου, μη ζεις γρήγορα, οι μπελάδες θα έρθουν και θα περάσουν. Ξέχνα την απληστία για το χρυσό των πλουσίων, ό,τι χρειάζεσαι το έχεις στην ψυχή σου. Και μπορείς να το κάνεις αυτό αν προσπαθήσεις. Το μόνο που θέλω για εσένα γιε μου είναι να είσαι ευχαριστημένος. Γίνε ένας απλός άνθρωπος ή κάνε κάτι που το αγαπάς και το καταλαβαίνεις. Γίνε ένας απλός άνθρωπος, θα το κάνεις αυτό για μένα γιε μου αν μπορείς; Και μην ανησυχείς αγόρι μου, θα τον βρεις τον εαυτό σου, ακολούθησε την καρδιά σου και τίποτα άλλο. Μπορείς να το κάνεις αυτό αν προσπαθήσεις. Το μόνο που θέλω για εσένα γιε μου είναι να είσαι ευχαριστημένος.»

Δεν έχει τατού στα χέρια. Δεν έχει τατού στο στήθος με αποφθέγματα. Δεν έχει καθόλου τατού. Δεν έχει μακριά μαλλιά, ούτε τα έχει ξυρίσει. Δεν οδηγάει αγωνιστικά αυτοκίνητα χωρίς οροφή ή τζιπ μεγάλου κυβισμού, ούτε κάνει έξαλλη νυχτερινή ζωή. Δεν έχει σκοράρει ποτέ στην Ελλάδα και παρότι το λαχταράει δεν πρόκειται μάλλον να το καταφέρει ποτέ. Οι σελίδες στο προσωπικό του thread στο PAOKmania θα μείνουν οριστικά διψήφιες σε αντίθεση με τις τριψήφιες κάποιων άλλων. Δεν τον ζητάνε ιδιαίτερα για συνεντεύξεις και αν τον στέλνουν σαν έρθει η σειρά του από τη διοίκηση οι δημοσιογράφοι τότε φροντίζουν να έχουν και κάποιον άλλον παίκτη μαζί γιατί δεν πουλάει μόνος. Είναι ένας απλός άνθρωπος που κάνει τη δουλειά του. Και εμείς αυτή τη στιγμή επικοινωνούμε, εγώ γράφω και εσείς διαβάζετε γιατί κάποιοι απλοί άνθρωποι όπως αυτός κάνουν σωστά τη δουλειά τους. Αγωνίστηκε για ένα ημίχρονο μπαίνοντας στο 75' και αναλαμβάνοντας να τιθασέψει το Σλοβάκικο φαρί από τη μεριά του. Στο 83' σε προσπάθεια του να ανέβει κάνει κακό κοντρόλ και η μπάλα περνάει την πλάγια γραμμή και αρκετοί σιχτιρίζουν ως συνήθως. Στο 95' ο Stoch έκανε την πλάγια κίνηση του αλόγου συγκλίνοντας έξω από την περιοχή. Ο Miro τον ακολούθησε. Όσο πήγαινε. Και την ώρα που τινάχτηκα από τη θέση μου και φώναξα «Κόψ' τον» εκείνος του πήρε τη μπάλα. Απλά. Όσο απλά κράτησε τη θέση του με ακρίβεια. Όσο απλά κάνει τα πράγματα να φαίνονται ένας απλός άνθρωπος που κάνει τη δουλειά του.

Lino: Είχε μόλις συνέλθει από ένα τρίμηνο κάταγμα κοπώσεως. Κανονικά και με το νόμο δηλαδή το πρόγραμμα επανένταξης (και ο Lino είναι εντάξει) δεν είναι απόλυτα έτοιμος για 90 λεπτά. Που να του έλεγαν ότι θα έπαιζε και 120. Πέρυσι στραγγίχτηκε ολόκληρος και μεταλλάχθηκε σε κάτι άλλο για να αρέσει σε κάποιον που δεν του αρέσουν τα πολλά τσαλίμια και οι ποζεριές. Ξεκίνησε με παρτενέρ τον Vieirinha απέναντι στον Topuz που συνέκλινε (όπως κάνει ο Sorlin για εκείνον) για να ανεβαίνει ο Gonul. Είχε μάθει ότι ένα τοτέμ της πατρίδας του που απεδείχθη Ζήκος εδώ είχε βαφτίσει τον Τούρκο με το επώνυμο του κορυφαίου δεξιού μπακ (μαζί με τον Javier Zanetti) όλων των εποχών και έτσι τον είχε στη μπούκα κάπως παραπάνω. Στο πρώτο ημίχρονο ταλαιπωρήθηκε από τα overload του ψευτο-Καφού με συνέπεια να ωρύεται προς αυτόν ο Δερμιτζάκης και να σκέφτεται πως είναι δυνατόν πάλι να φωνάζουν μόνο σε αυτόν. Παρότι είναι ακόμα ανέτοιμος, προσπάθησε πολύ και συνολικά στάθηκε πετυχημένα στην αποστολή της πλευράς του έχοντας γνωρίσει ασφαλώς και πολύ μεγαλύτερα βράδια προσωπικής απόδοσης. Στο 7' μετά από κόρνερ και απόκρουση κεφαλιά του Garcia η μπάλα μένει δεξιά στην περιοχή όπου την κερδίζει ο Stoch ανενόχλητος καθώς ο Anis έχει συγκλίνει στον άξονα όπως αρέσκεται για αυτό και προσπαθεί να βγει στη φάση αλλά δεν προλαβαίνει και η σέντρα που βγάζει η φοράδα καταλήγει στα αριστερά στον Niang που πιεσμένος από τον Canario πιάνει κεφαλιά που φεύγει άουτ. Στο 9' περνάει εξαιρετικά τον Gonul εκθέτοντας το πουλέν του κάτσε καλά θα σφαχτούμε αλλά η σέντρα του δεν βρίσκει τον Filomeno. Στο 28' κάνει ένα ωραίο ανέβασμα και για λίγο δεν περνάει το φύλλο από τον Vieirinha για να βρεθεί έξω από την περιοχή καθώς η πάσα του Γκιμαραεσιανού κόβεται από τον Bilica.

Όταν η ομάδα βγαίνει από τα μασάζ της ανάπαυλας παρουσιάζεται για τρίτη συνεχόμενη φορά μαλθακή στο πρώτο δεκάλεπτο και οπισθοχωρημένη αρκετά μέτρα πιο πίσω δέχεται μεγάλη πίεση από την πλευρά του. Μετά το γκολ στη φάση του 52' κακώς εγκαταλείπει την πλευρά για να βγει στον άξονα να αποκρούσει και ανοίγει έτσι το χώρο στον Memet Topuz επιτρέποντας του έτσι να σουτάρει αλλά περιορίζοντας του την αριστερή γωνία όπου στέλνει τη μπάλα με τρόπο που επιτρέπει στο Δαρείο να πέσει και να διώξει. Στο 59' καταλάβαινε ότι η ομάδα πρέπει να πάρει παραπάνω μέτρα γιατί έχει κλειστεί και επιχειρεί μπάσιμο που ολοκληρώνει με ένα σουτ που μπλοκάρει εύκολα ο Volkan. Η ομάδα ισορροπεί και στο 76' ξεχύνεται στην κόντρα και στοχεύει στο να πιστωθεί ασσίστ βγάζοντας με λόμπα τον Σαλπιγγίδη που προλαβαίνει να τσιμπήσει τη μπάλα στο τετ-α-τετ αλλά τη στέλνει πάνω στον Demirel. Στην παράταση είχε περισσότερη δουλειά με την άφιξη του Ouzer από την πλευρά του και όσο περνούσε η ώρα και έμενε από δυνάμεις σταμάτησε τα ανεβάσματα. Μετά το στειλιάρι στην καρδιά ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός από τη μεριά του συμπληρώνοντας 4 συνολικά απομακρύνσεις και συνεισφέροντας στην κυκλοφορία της μπάλας και στην κατοχή που σφράγισε την πρόκριση.

Μαλεζάς: Η επιστροφή του στην βασική ενδεκάδα έναντι του Ιταλού επιβήτορα επανέφερε στη άμυνα την απαιτούμενη νηφαλιότητα που χρειαζόταν για να αντεπεξέλθει σε 210 αγωνιστικά λεπτά όπου δέχτηκε μόλις ένα τέρμα και αυτό με μακρινό σουτ έξω από την περιοχή που σπόνταρε και ελαφρώς παρότι είχαμε πει από την αρχή ότι «σπόντα δεν πάει». Είναι γνωστό πως όταν είναι ο αληθινός εαυτός του η άμυνα πολύ δύσκολα δέχεται πλήγματα και συνήθως παραμένει ανέπαφη για αυτό συνολικά και στα 2 παιγνίδια έπρεπε να ξεπεράσει τον εαυτό του ώστε αυτός που ήταν να ξαναπεράσει μέσα του και να γίνει αυτός που είναι. Απέφυγε κάποια αβίαστα λάθη στα οποία υπέπεσε ο παρτενέρ και μέντορας του στον οποίο είχε παραχωρήσει το δικαίωμα να βγαίνει πιο ψηλά είτε για να κλείσει τα σουτ του Άλεξ, είτε για να ακολουθήσει τον Σενεγαλέζο που ήρθε καβαλάρης για να παραμείνει τελικά εκτός Ευρώπης και εντός Ασίας. Μαζί με τον Φωτάκη, τον Σαλπιγγίδη και τον Κουτσιανικούλη που πέρασε αλλαγή ήταν οι μοναδικοί Έλληνες που βρέθηκαν στην Πόλη και μπορούσαν να αντιληφθούν το κάτι διαφορετικό της σημασίας του αγώνα. Μετά από μεγάλο διάστημα όπου παρέμενε εγκλωβισμένος στα μπουντρούμια είχε χάσει τον εαυτό του όταν παρουσιάστηκε η ευκαιρία να αποδράσει μετά από χρόνια για να ξεφύγει από τις κλειδωμένες πόρτες που δεν του είχαν επιτρέψει ποτέ να βρεθεί σε ευρωπαϊκό έδαφος. Προχώρησε αθόρυβα για να μην τον καταλάβουν και τότε ο Κοτσαμάν αποφάσισε να του πετάξει ο ίδιος τα κλειδιά της ελευθερίας μην επιλέγοντας να τον παγιδεύσει με την παρουσία ενός ακόμα φορ μέσα στην περιοχή εκτός από τον Niang ένεκα και του τραυματισμού του Senturk.

Στο 2' πρόλαβε και έκλεισε βγαίνοντας ψηλά το σουτ του Niang ενώ στο 31' καθάρισε και πάλι και με έγκαιρη επέμβαση μες την περιοχή απελευθέρωσε τη μπάλα. Ακόμη και μετά το γκολ κράτησε την αυτοκυριαρχία του και αυτή ήταν η μεγαλύτερη δοκιμασία στην οποία μπορούσε να υποβληθεί. Στο 67' και μετά το πρώτο κλασσικά εφιαλτικό τέταρτο της επανάληψης βγήκε πιο ψηλά για να ανεβάσει την άμυνα και σε μία σπάνια φάση έκανε προβολή-φάουλ στον Niang που του απέφερε κίτρινη πράγμα που τον έκανε πιο επιφυλακτικό στις επεμβάσεις του. Στο 76' προωθήθηκε στο κόρνερ και έφτασε μια ανάσα από το φτου ξελευτεριά για όλους όταν έπιασε κεφαλιά μετά το κόρνερ του Sorlin που έστειλε τη σφαίρα σύριζα δίπλα από τη δοκό. Στην παράταση συνέχισε να κρατάει επαρκώς το χώρο ευθύνης του με έγκαιρες απομακρύνσεις στον αέρα ενώ στεκόταν και πάλι στο ύψος του όταν το παιγνίδι αποκτούσε γρηγορότερο ρυθμό χάρη στη γρήγορη αντίληψη του. Στο τέλος η καρδιά χτυπούσε δυνατά όταν ο Κατερινιώτης πήρε τα κλειδιά και ύστερα από τόσα και τόσα που υπέφερε εδώ και καιρό μπόρεσε απλά να ανοίξει την πόρτα και να περάσει στην Ευρώπη ελεύθερος.


Contreras: Ηγήθηκε της πτήσεως ως αρχηγός μεταφέροντας την ομάδα στη γη της επαγγελίας των ομίλων δικαιώνοντας τις προφητείες. Ήταν υπεύθυνος για την οργάνωση και τη διοίκηση της αμυντικής γραμμής την οποία κατηύθυνε με μαεστρία στις παλινδρομήσεις που τον έφερναν άλλοτε. Χρεώθηκε με ένα λάθος (αλλά μεγάλο) στο 56' όταν μετά από σέντρα σουτ του Stoch σταμάτησε τη σέντρα αλλά στην προσπάθεια του να βγάλει ήρεμη πάσα για να ξεκινήσει το transition τροφοδότησε τον Alex μέσα στην περιοχή που δεν το πίστεψε ούτε ο ίδιος σουτάροντας χλιαρά πάνω στο Δαρείο. Έχει συμμετοχή και στη φάση του γκολ στο 50' όταν τσιμπάει και πάλι μαλακά τη μπάλα προ του Niang μην επιτρέποντας του να γυρίσει αλλά στρώνει τη μπάλα έτσι άθελα του έξω από την περιοχή στο αριστερό του υιού του Belezo στου οποίου το σουτ βγαίνει ακολουθώντας τον Sorlin και βρίσκει ελαφρά τη μπάλα χωρίς να καταφέρει όμως να την εξοστρακίσει εκτός πορείας. Ξεκίνησε να πετάει περιμετρικά του ναού και να ελέγχει την κυκλοφορία των επισκεπτών αποτρέποντας οποιεσδήποτε βανδαλιστικές τους διαθέσεις όπως στο 26' όταν έκοψε δις Alex και Topuz καθαρίζοντας τη φάση.

Στο 37' βγήκε και πάλι εκτός περιοχής για να κλείσει τον Alex του οποίου όφειλε να μαντεύει τις κινήσεις περιορίζοντας του το οπτικό πεδίο για το σουτ και είχε ακόμη μία έγκαιρη απομάκρυνση. Στην τρικυμία του πρώτου τετάρτου έχασε την ηρεμία του και αυτό συγκαταλέγεται στο παθητικό του καθώς δεν επιτρέπεται σε αυτόν να ξαποσταίνει. Με την είσοδο της Πολωνικής επιτομής της απλότητας επανήλθε στα λογικά του και διαβάζοντας κάθε φάση μπροστά από τα καρέ έδινε τις σωστές απαντήσεις χάρη στην ευρυμάθεια που έχει αποκτήσει χρόνια και χρόνια στις αρένες. Στο 98' δέχεται το άδειασμα από το σπάσιμο μέσης του Alex που μπαίνει πατημένος στην περιοχή και πιάνει το σουτ που φεύγει λίγο άουτ από το αριστερό (δοκάρι) του Δαρείου. Μετά τον ανασκολοπισμό είχε τη βεβαιότητα και αυτός ότι η επιστροφή στην πατρίδα δε χάνεται καθώς είχε αρπάξει πια το δισκοπότηρο με τα νύχια και το μετέφερε ως τρόπαιο θριάμβου πίσω στη χώρα που τον ανέδειξε και πάλι σε υψηλό επίπεδο. Η περηφάνια που σου προκαλεί η εικόνα του απεικονίζει σε συντριπτικό βαθμό τον αυτοσεβασμό της ομάδας και τον έναν από τους τρεις βασικούς σπονδύλους του άξονα μαζί με τον Canario και τον Τιμωρό που αντέχουν στους κραδασμούς ως ραχοκοκαλιά της ομάδας. Και το καταφέρνουν γιατί αυτός πετάει ψηλότερα από μιναρέδες και θόλους φέρνοντας ένα κομμάτι του ουρανού εδώ στη γη.

Φωτάκης: Κλήθηκε να αντικαταστήσει τον στρατάρχη όχι φυσικά σε επίπεδα ηγετικής φυσιογνωμίας αλλά κυρίως ως οξυγονοκολλητής των γραμμών. Επέδειξε το κλασσικό του πάθος με τα πολλά ανασταλτικά τρεξίματα αλλά αυτή τη φορά ήταν προσεκτικός και στις επεμβάσεις του αποφεύγοντας τις κίτρινες κάρτες της Μονόπολης που τον στέλνουν συχνά στη φυλακή. Επιχειρούσε κυρίως να σπάει τη μπάλα με ασφάλεια με απλές και σίγουρες μεταβιβάσεις και έτρεχε να κάνει τη βρώμικη δουλειά ως φιλότιμος βοηθός σερβιτόρου ο οποίος όμως δεν σερβίρει, ούτε παίρνει παραγγελίες από τους πελάτες. Η έλλειψη αγώνων καθώς έχει να παίξει 3 μήνες και βάλε από τα πλέη ωχ του Μάιου δεν του επέτρεπε ασφαλώς (παρά την ισορροπημένη του φυσική κατάσταση) να βγάλει περισσότερα από 90 λεπτά δράσης στο χορτάρι για αυτό και αντικαταστάθηκε από τον Κουτσιανικούλη με την έναρξη της παράτασης.

Το συνολικό του πρόσημο συμπεριλαμβανομένου και του γεγονότος πως κλήθηκε από τη ναφθαλίνη στη φωτιά βγαίνει θετικό και ας μην κατάφερε και πάλι να απειλήσει με τα ονομαστά λαχματζούν των σουτ του. Ξεκίνησε λίγο αγχωμένος και στο 2' μετά την απομάκρυνση του Μαλεζά έπεσε ατσούμπαλα στη μπάλα παραχωρώντας φάουλ στον Cristian αλλά από εκεί και ύστερα ήλεγξε καλύτερα το σώμα του και την είσοδο του στις φάσεις. Από δικό του κλέψιμο έφτασε η μπάλα στον Vieirinha στο μακρινό σουτ του 12' που μπλόκαρε ο Ντεμιρέλ. Στο 30' προχώρησε με τη μπάλα και έπιασε το μοναδικό του μακρινό σουτ στο ματς με το δεξί το οποίο πέρασε άουτ ενώ στο 33' δοκίμασε το τόξο για τον Σαλπιγγίδη με λόμπα την οποία πρόλαβε και μπλόκαρε ο Volan. Στο 45' είχε ακόμα ένα καθοριστικό κλέψιμο κατεβάζοντας το διακόπτη του transition ανακόπτοντας τον Alex. Στην επανάληψη είχε και αυτός ναυτία στο πρώτο τέταρτο μην μπορώντας να αντεπεξέλθει ανασταλτικά στο γρήγορο ρυθμό κυκλοφορίας της μπάλας αλλά στο 62' είχε το highlight του όταν με λόμπα βρήκε τον Filomeno μέσα στην περιοχή αναθέτοντας του την ευθύνη να σκοράρει για να του πιστώσει και ασσίστ πράγμα που δεν μπόρεσε να κάνει ο Φώτης όπως σημαίνει στα Ισπανικά Lucio αλλά ούτε και ο Σάλπι εξ'επαφής. Το highlow του ήταν η φάση του 71' όπου πούλησε φτηνά τη μπάλα έξω από την περιοχή διατηρώντας την πίεση στην εστία. Συνήλθε ελαφρώς στο τελευταίο τέταρτο όπου μένοντας σταδιακά από δυνάμεις βρισκόταν συνεχώς στο 1/3 του αμυντικού μας χώρου καθώς έδειχνε πως σκιαζόταν να βγει πιο μπροστά αλλά δεν άντεχε και από πνευμόνι. Η αλλαγή του με τον Κουτσιανικούλη επέδειξε ποδοσφαιρικό θράσος και έφερε τον Vieirinha στον άξονα ως μεσοεπιθετικό σε μια θέση στην οποία εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να ανταποκριθεί πλήρως ο Μεσσήνιος που είναι ένα φιλότιμο δεξί αμυντικό χαφ με καλό σημάδι που αυτολογοκρίνει ο ίδιος περισσότερο από ότι του αρμόζει.

Garcia: Σε μια εμφάνιση που κινήθηκε μεταξύ μύθου και πραγματικότητας ήταν ο αληθινός ηγέτης των υπερασπιστών της Πόλης αγωνιζόμενος και για αυτούς που έλειπαν ή έκαναν ζέσταμα αλλά δεν μπήκαν όπως είπε. Είναι ξεκάθαρο ότι για να προκριθεί ο Π.Α.Ο.Κ. χρειαζόταν τον αληθινό Pablo Garcia και αυτός παρότι βιολογικά είναι δύσκολο να βρεθεί σε φόρμα αυτή την εποχή εμφάνισε και πάλι αυτό το περίσσευμα ψυχής που στάζει παντού στο χόρτο και μεταδίδεται ως πίστη και στους υπόλοιπους. Ανασταλτικά έκανε τις γνωστές του επιθέσεις χωρίς τη μπάλα ενώ παραγωγικά δούλευε τον διαβήτη με τις λόμπες του στην άμμο με τις οποίες προσπαθούσε να κάψει τα πλοία τους βρίσκοντας με το κάτοπτρο του την αντανάκλαση του εαυτού του στην επίθεση ή αλλιώς Vieirinha. Ανάγκασε τον αγαπημένο παίκτη της παιδικής μου ηλικίας τον Γιώργο Κωστίκο να παραδεχτεί πως παίκτης σαν αυτόν πολύ δύσκολα θα ξαναπεράσει από τον ελληνικό χώρο. Έκανε οικονομία δυνάμεων για να αντέξει ως το τέλος και τα κατάφερε και στην παράταση όπου βρισκόταν σχεδόν συνεχώς πίσω από τη μπάλα προσφέροντας και την τελευταία ικμάδα με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται ακόμα και να περπατήσει μετά το τέλος του αγώνα. Αλλά όλα αυτά ελάχιστη σημασία έχουν για εκείνον που γνωρίζει καλά την ειλικρίνεια του ρητού που κηρύσσει πως του κυνηγού και του ψαρά το πιάτο, 7 φορές είναι αδειανό και μια φορά γεμάτο. Και αυτή τη φορά το πιάτο του τοξότη ήταν γεμάτο θηράματα και έτσι μπορέσαμε όλοι να κολατσίσουμε το κρέας ημών το επιούσιο.

Ξεκίνησε τη γύρα του στην Πόλη κλέβοντας μπάλες όπου μπορούσε ενώ μετά την πρώτη απόκρουση του στο κόρνερ στο 7' πίεσε τον Niang όσο χρειαζόταν στη νέα σέντρα ώστε να εξασφαλίσει ότι η κεφαλιά του θα φύγει άουτ. Είχε μια καθοριστικότατη επέμβαση στο 36' όταν και ανέκοψε το τρανζίσιον σε μια φάση που κατάλαβε ότι έπρεπε να δράσει καθώς η αμυντική λειτουργία ήταν εκτός ισορροπίας. Χρεώνεται και πάλι και αυτός το κακό πρώτο τέταρτο στην επανάληψη όπου οι ευθύνες του για την πτώση είναι μεγαλύτερες καθώς τα προβλήματα ενός πλεούμενου αντανακλούν πάντοτε στις ενέργειες των καπετάνιων. Και καπετάνιο δε σε κάνουν τα γαλόνια ή τα περιβραχιόνια τα οποία δεν προτιμά να φορά σεβόμενος την αρχή της παλαιότητας αλλά σε κάνουν αυτά που έχεις μέσα από το παντελόνι και στη δική του περίπτωση η πάθηση της ελεφαντίασης είναι ξακουστή ως τη Βακτριανή και ακόμα πιο πέρα από εκεί που έφτασε ο Αλέξανδρος. Προκάλεσε τον εκνευρισμό του Niang με τον κλασσικό τρόπο παιγνιδιού των ινδιάνων Guarani που παρεπιδημούν ανάμεσα στα ποτάμια Ουρουγουάης και Παραγουάης παρότι δεν κατάγεται από εκεί. Τσίμπησε τελικά μια κάρτα στο 87' αλλά δεν ανησύχησα για αυτό γιατί η εποχή που φλέρταρε με τις αποβολές έχει παρέλθει οριστικά. Αντίθετα όταν ήρθε η εποχή του χτυπήματος ήταν εκεί παρών στο κόρνερ με τις γροθιές όσο σφιγμένες του αρέσει. Η μεταμόρφωση του σε δράκουλα στη φωτογραφία που απεικονίζει το παλούκωμα ήταν η μοναδική απεικόνιση της δίψας του να βρεθεί και πάλι ανάμεσα στους κορυφαίους στην Ευρώπη. Και το ότι θα επιστρέψει στην Ισπανία για να αγωνιστεί απέναντι στη Villareal στους ομίλους είναι για αυτόν μια απόδειξη πως με την επιλογή του να έρθει στην Ελλάδα δεν είχε τελειώσει ποδοσφαιρικά αλλά μόλις άρχιζε. Ένα νέο κυνήγι και ένα νέο κεφάλαιο που θα αποφέρει φρέσκα σκαλπ πάνω από το τζάκι και λίγες κουβέντες εξιστόρησης των περιπετειών του ένα βράδυ σε μια χώρα που δεν ήθελε να μεταγραφεί.

Sorlin: Κλήθηκε να αγωνιστεί στον άξονα ως δεξί αμυντικό χαφ αντιμετωπίζοντας όχι μόνο τους αντιπάλους αλλά και τις πιθανές συγκρίσεις με τον Ατλαντιδαίο συμπαίκτη του οποίου η απουσία ερχόταν ως δικαιολογητικό πιθανής αποτυχίας. Βοήθησε ως συνήθως κυρίως ανασταλτικά και απέφυγε στα δημιουργικά του καθήκοντα τα πολλά ρίσκα για να βρεθεί και πάλι στους ομίλους μετά από 5 χρόνια όταν και μας είχε αντιμετωπίσει τότε ως παίκτης της Rennes. Μέσα στις ανασταλτικές αρμοδιότητες του ήταν ο περιορισμός του αριστερού εσωτερικού κεντρώου του Emre το σουτ του οποίου παρότι βγήκε πάνω του δεν κατάφερε να κοντράρει στη φάση του γκολ. Για αυτό το λόγο παρέμενε να περιπολεί στο χώρο μπροστά από τα σέντερ μπακ και ως το ημικύκλιο της σέντρας αποφεύγοντας περισσότερες ευθύνες στο επιθετικό τρίτο. Στο 23' έφαγε την ντρίμπλα στην πλάγια κίνηση του σλοβακικού αλόγου καθώς μπήκε χαλαρά στη φάση αλλά ευτυχώς για αυτόν καθάρισε ο Δαρείος. Στο 32' είχε ένα κακό γέμισμα από κόρνερ καθώς παρά την ασσίστ με τον Ajax δεν έχει βρει ακόμα τα καλά του χτυπήματα στα στημένα που προσφέρουν μπακλαβάδες και παστέλια στους επιθετικούς. Βλέποντας συχνά και τον Santos να συγκλίνει από τα αριστερά και αυτός στον άξονα μετακινούταν στον χώρο της ζώνης μπροστά από την περιοχή κλείνοντας τους χώρους και αναγκάζοντας τους έτσι σε μακρινά σουτ. Η κάρτα του Anis και οι περιορισμένες κατεβασιές του απλού Πολωνού δεν του επέτρεψαν να σπάσει τη μπάλα στον ασβέστη της πλευράς του σε κάποιο transition για αυτό και προτιμούσε τις μεταβιβάσεις στον άξονα και του έλειψε λόγω θέσης η επιλογή της πάσας και του overload με τον Lino που τόσο προτιμά. Συνολικά στον τελευταίο χρόνο του συμβολαίου του κατάφερε να αφήσει πίσω του τις περυσινές ατυχίες και να βρεθεί εκεί που του αξίζει και είναι βέβαιο πως ακόμα και αν γίνει μια μεταγραφή της τελευταίας στιγμής για τα αριστερά και τον άξονα εκείνος δύσκολα θα βγει από την ενδεκάδα ή θα χάσει χρόνο συμμετοχής σε τέτοια παιγνίδια που χρειάζονται πάνω από όλα μυαλό όπου ως γνωστόν έχει πλεόνασμα που εξασφαλίζει την προμήθεια κερδών του μάνατζερ του Αντρέα Ικίμη και τη δική μας.

Vieirinha: Κάθε ομάδα οφείλει να περιστρέφεται γύρω από έναν ήλιο ή έναν αστερισμό του Σκύλου όπως ο Σείριος που έχει τη διπλάσια μάζα από τον ήλιο στη μισή διάμετρο αλλά παράγει 26 φορές περισσότερο φως από αυτόν μετατρέποντας το υδρογόνο σε ήλιο. Και ο δικός μας Σείριος ανέτειλε στο Guimaraes και μας οδήγησε με το φως του σε όλο το ταξίδι ως τη φάτνη της πρόκρισης. Ένα γκολ και μια ασσίστ στα 2 παιγνίδια ο ψυχρός απολογισμός αλλά και αμέτρητο φως από τα ακατάπαυστα τρεξίματα και τη φλόγα διάκρισης που οφείλουμε να προστατεύσουμε και με τα 2 μας χέρια ώσπου να μεταφερθεί στους Φράγκους. Πότε από τα αριστερά, πότε από τα δεξιά, πότε από τον άξονα (όπου εστάλη από τον Παύλο για να καθορίσει την πρόκριση ως Ivic) δε σταμάτησες να πιέζεις στην άμυνα και να Solaris στην επίθεση. Στο 5' πλαγιοκόπησες και ανακάτεψες τα υγρά του στομάχου του Gonul αλλά καθυστέρησες να βγάλει την σέντρα ενώ στο 12' με το που βρήκε οπτικό πεδίο στον άξονα έστω και στα 40 μέτρα το μπουμπούνισε για να μπλοκάρει πέφτοντας στην αριστερή του γωνία ο Ντεμιρέλ. Στο 15' συνέχισες τις πλαγιοκοπήσεις βγάζοντας σέντρα που εκδιώχθη υπό του Λουγκάνου ενώ στο 28' επιχείρησες να σπάσεις ασσίστ στον Lino που υπερφόρτωνε (όνομα και πράγμα) αλλά το τσίμπημα του κόπηκε από τον Bilica που ήταν πηγή κινδύνων αλλά την έσχατη στιγμή έδινε λύσεις όπως και στο 47' όταν σε νέο λαμπυρισμό σέντρας του Σείριου απομάκρυνε μετά δυσκολίας. Στο 33' μετά το ένα από τα τέσσερα συνολικά σου κλεψίματα σέρβιρες στον Σάλπι που έπιασε το δεξί που έδιωξε ο Volkan.

Άλλαξες πλευρά με το Σαλπιγγίδη μετά την εντολή του Δερμιτζάκη σε μια περιστροφή της τροχιάς του στην οποία είσαι συνηθισμένος από τα χρόνια της κατασκευής του Μηχανικού. Ξαναγύρισες αριστερά για να μπουκάρεις με αξιώσεις στο 82' αλλά ο Σάλπι δεν έκανε κίνηση να σε υποστηρίξει. Με την είσοδο του Κουτσιανικούλη το σύστημα έγινε Σειριοκεντρικό καθώς ήρθες στον άξονα και από εκεί έστειλες το φως σου στο 102' όταν μετά το βολέ του Δαρέιου κέρδισες τον κατά πολύ ψηλότερο Bilica και με ανάποδη κεφαλιά πάσα έριξες τον προβολέα πάνω στον Muslimovic. Ο Βόσνιος στάθηκε άξιος στο φως και έτσι εσύ ο άξιος απόγονος του Perez θα έχεις την ευκαιρία στο El Madrigal να αποδείξεις που αξίζει να λάμπεις.

Σαλπιγγίδης: Συνολικά όπως και στο πρώτο ματς το παιγνίδι δεν του βγήκε. Αγωνίστηκε και πάλι στα δεξιά και σύμφωνα με τις δοξασίες παρέμεινε πολιορκητής με αποκορύφωμα τη φάση του 62' όπου με προβολή προ κενής εστίας αστόχησε. Οι επαγγελματίες εκτελεστές αξιολογούνται και πληρώνονται με το κεφάλι και βάσει αυτού του κριτηρίου η συνολική απόδοση του στα πλέη ωχ του Europa κρίνεται αποτυχημένη. Σίγουρα η υπερβολικά φορτωμένη περυσινή χρονιά και η τοποθέτηση του στα δεξιά αποτελούν ελαφρυντικά για την αφλογιστία του στα 2 παιγνίδια.

Ο πήχης των απαιτήσεων όμως είναι πλέον τόσο ψηλά όσο τον έχει θέσει ο ίδιος με την απόδοση του και σίγουρα η εμπειρία του από τη διοργάνωση θα είναι χρήσιμη στην ομάδα στα νέα πλέη ωχ που έρχονται καθώς οι όμιλοι είναι ακόμα μία τέτοια διοργάνωση όπου αντιμετωπίζεις 3 μέσα-έξω για να επιβραβευτούν τελικά 2. Η διαφορά είναι ότι τα συγκεκριμένα παιγνίδια δεν είναι συνεχόμενα και θα διαρκέσουν 3 μήνες από τα μέσα Σεπτέμβρετζίδη ως τα μέσα Δεκέμβρη σε ένα διάστημα όπου υπολογίζεται ότι θα έχει βρει τη φόρμα του και θα προσφέρει στους 10 βαθμούς που αρκούν συνήθως για την πρόκριση τουλάχιστον 3 παστέλια και κάνα-δύο ασσίστ. Η διάθεση, η προσπάθεια, η εγγύτητα ως προς το στόχο δε μετράνε. Στη θέση του φορ το μόνο που μετράει είναι τα παστέλια για αυτό και ζητάει να παίζει εκεί αλλά η προσαρμοστικότητα του να βάζει το εγώ του κάτω από την ομάδα αγωνιζόμενος δεξιά θα κρίνει εν πολλοίς και την πορεία μας στους ομίλους.

Κυνήγησε τη λόμπα του Garcia με τον οποίο δεν έχουν βρεθεί ακόμη σε αντίθεση με τη συνεργασία με τον Σείριο αλλά τη μπλόκαρε ο Ντεμιρέλ. Στο 33' έχει την πρώτη του τελική όταν παίρνει την πάσα του Vieirinha και σουτάρει δυνατά με το δεξί έξω από την περιοχή αναγκάζοντας το Βουλκανιζατέρ να φουσκώσει τα λάστιχα στα αριστερά για να αποκρούσει. Στο 62' ακολουθεί σωστά τη φάση του Filomeno και μπαίνει με προβολή αμέσως στο follow αλλά η μπάλα βρίσκει στην έξω πλευρά της δεξιάς γάμπας και φεύγει εξ'επαφής άουτ σε ακόμα μια φάση που είχε μυρωδιά κατάρας. Η τρίτη του τελική προσπάθεια ήρθε στο 76' όταν από τη μπαλιά του Λίνου πρόλαβε τον Volkan στο τετ-α-τετ αλλά το τσίμπημα της μπάλας που έκανε κατέληξε πάνω στον Τούρκο. Η τέταρτη και τελευταία του ήταν το πλασέ του στο 119' όταν με ολόκληρη την εστία στο πιάτο κατέληξε πάνω στον Bilica στη γραμμή και εκεί κάπου ο Μήτσος κατάλαβε ότι δεν το είχε σε αυτά τα ματς. Η μία εύστοχη στις 2 τελικές είναι ζητούμενο για τον φορ στον Π.Α.Ο.Κ. όχι η μία στις 4 κι αυτό το γνωρίζει αλλά η περίπτωση του παρουσιάζει την κλασσική παράδοξη κατάσταση όπου ο χρόνος (παρελθόν) είναι η ασθένεια και η γιατρειά (μέλλον) ταυτόχρονα.

Filomeno: Επιλέχτηκε να ξεκινήσει στην κορυφή για το καλό κράτημα μπάλας του αλλά και γιατί δόθηκε εμπιστοσύνη στο ένστικτο του σκόρερ που αποδεδειγμένα στο παρελθόν είχε δείξει πως είχε. Στη μοναδική περίπτωση που κλήθηκε να το παρουσιάσει στο 62'στη λόμπα του Φωτάκη που τον βρήκε στα αριστερά της περιοχής μπήκε αποφασιστικά και πιάνοντας το σουτ με το φυσικό του το αριστερό πίστεψε ότι έσπασε τη γκίνια ενός χρόνου. Ο Volkan όμως έπεσε στα αριστερά του και έβγαλε το σουτ και στο ρημπάουντ ο Σάλπι αστόχησε εξ'επαφής. Αυτή η φάση όπως και το δοκάρι πέρυσι στο ματς του πρωταθλήματος με τον gay στην Τούμπα δείχνουν ότι βρίσκεται πάντα κοντά στο στόχο αλλά το ότι δεν καρποφορεί ακόμα προβληματίζει καθώς για αυτό το λόγο αποκτήθηκε και βάσει της παστελοφορίας του αξιολογείται επίσης. Ανασταλτικά πίεσε κινούμενος στους χώρους παρότι σε καμία περίπτωση δεν είναι σεντερ-φορ κορυφής αλλά περιφερειακός που αρέσκεται να μπαίνει στην περιοχή πράγμα που δεν το κατάφερε πλην της φάσης του 62'. Ζήτησε και ο ίδιος αλλαγή δείχνοντας αδυναμία να αντεπεξέλθει σε 90λεπτο στην κορυφή. Η ανοχή που υπήρχε απέναντι του μετά τους πολλαπλούς τραυματισμούς δεν ισχύει πια χωρίς αυτό να αναιρεί την πίστη μας σε αυτόν. Με συμβόλαιο 370,000 όμως που λήγει το καλοκαίρι του 2011 σε ένα ρόστερ με 5 φορ οφείλει επιτέλους να αρχίσει να καταθέτει τεμάχια στον λογαριασμό που έχει ανοιχτεί για πάρτη του.

Muslimovic: Ό,τι και να γίνει από εδώ και στο εξής έχει εξασφαλίσει την υστεροφημία του. Ό,τι κι αν συμβεί στη ζωή του θα έχει να θυμάται την άλωση της Πόλης και να τη διηγείται στα παιδιά του και στα εγγόνια του έχοντας έτσι αποδεικτικό άξιας παρουσίας στον πλανήτη. Η προγονική μας γη τον καλούσε και φόρεσε τελικά τη μάσκα στο 83' με διάθεση να διασκεδάσει όπως εκμυστηρεύτηκε στον 4ο αλλά και να παλουκώσει όπως έδειξε. Στην κεφαλιά-πάσα του Vieirinha έπρεπε να παρουσιάσει όλα τα βασικά ζητούμενα από ένα φορ, δηλαδή ξεπέταγμα, επιτάχυνση, δύναμη και αντοχή στο μαρκάρισμα και εκτέλεση. Το πρώτο κοντρόλ με το στήθος είναι πάντα το μεγάλο ζητούμενο καθώς όταν κάνει σωστά την πρώτη επαφή όπως και στην Τούμπα με το βάζελο τότε μπορεί να τελειώσει όπως θέλει και όπως πρέπει αυτή τη φορά βγήκε σωστά. Αντικρίζοντας τον Demirel και με τη μπάλα στρωμένη στο καλό του το αριστερό σήκωσε το πόδι του και αφού το έκανε πρώτα στειλιάρι το έμπηξε στη συνέχεια στην καρδιά της Fener υπακούοντας στα καλέσματα της Ιστορίας.

Στο τελευταίο λεπτό μετά την ευκαιρία του Σαλπιγγίδη του ακυρώθηκε το 2ο γκολ αφαιρώντας του έτσι το κερασάκι αλλά όπως και να έχει η κουβέντα και η μουρμούρα για την προσφορά του είναι πια οριστικά, ιστορικά και αμετάκλητα στο χρονοντούλαπο καθώς είναι δεδομένο πλέον πως ξέρει ο τιμωρός τη μέθοδο του ανασκολοπισμού.

Κουτσιανικούλης: Η χρησιμοποίηση του στο ημίωρο της παράτασης έδειξε το απαιτούμενο θράσος και την ταχύτητα που τους ανάγκαζε να ζουν με το φόβο του. Πήρε την ευκαιρία που τόσο ζητούσε και γκρίνιαζε ως και τον Ζαγοράκη για αυτήν και χωρίς να λάμψει κιόλας έδειξε ότι αξίζει να είναι μέλος αυτής της ομάδας γεγονός αναμφισβήτητα θετικό σε αυτή τη φάση. Πίεσε για να βγει στην κόντρα και κινήθηκε ικανοποιητικά χωρίς τη μπάλα σε έναν τομέα που υστερούσε ως τώρα φανερά. Ανασταλτικά κράτησε το χώρο του στα αριστερά αγχώνοντας τον Gonul που δεν μπορούσε να ανέβει ενώ η φρεσκάδα του σε ένα χρονικό σημείο όπου οι περισσότεροι είχαν κουραστεί τον έκανε να ξεχωρίζει σαν αλογόμυγα στο γάλα. Η συγκεκριμένη εμφάνιση πρέπει να του δώσει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση η οποία πρέπει να συνδυαστεί σε συμμετοχές του ως βασικός στους αγώνες με τα χωριά ώστε να βρει ένα ρυθμό αγώνων και να αποδειχτεί τουλάχιστον πολύτιμη εφεδρεία σε μια σεζόν που κρίνει οριστικά το μέλλον της εξέλιξης του.

Paolo Tagliavento: O Ιταλός κράτησε το παιγνίδι στον πειθαρχικό έλεγχο και άγγιξε τα όρια της ανοχής απέναντι στον Boussaidi για να ισορροπήσει την αυστηρότητα της αποβολής στον Vitolo που αντιλήφθηκε και η ίδια η UEFA. Απέφυγε τα πολλά σφυρίγματα επιτρέποντας στο ρυθμό να ανεβαίνει σε μια διαιτησία Ευρωπαϊκού επιπέδου που τόσο μας έχει λείψει και ελπίζουμε πως χάρη στις καλές σχέσεις Τεό-Μισέλ θα συνεχίσουμε να τη γευόμαστε και στους Ομίλους.

Δερμιτζάκης: Ό,τι και να γίνει από εδώ και στο εξής έχει εξασφαλίσει την υστεροφημία του. Ό,τι κι αν συμβεί στη ζωή του θα έχει να θυμάται την άλωση της Πόλης. Θα θυμάται την επίσκεψη στην Αγιά Σοφιά και θα κοουτσάρει με επιθετική νοοτροπία τρελαμένου οπαδού που μας αρέσει. Πιστώνεται το ανακάτεμα της τράπουλας στην παρτίδα και την τελική μετακίνηση του Σείριου στον άξονα που έφερε το φως στο σκοτάδι. Ρίσκαρε με την παραμονή του Boussaidi δείχνοντας του εμπιστοσύνη και εκεί στάθηκε τυχερός μέχρι να στεγανοποιήσει την πλευρά με τον Miro. Η επιλογή του Zlatan που μπήκε φρέσκος στο 83' καθώς προερχόταν από τραυματισμό ήταν η δική του χρυσή αλλαγή η οποία όμως είχε και το χαρακτήρα του αυτονόητου σε εκείνο το σημείο. Αντίθετα, η χρησιμοποίηση του Κουτσιανικούλη δείχνει καλά υπολογισμένο ρίσκο αξιοποίησης της κόντρας και απέδωσε έστω και έμμεσα με τη μετατόπιση του Vieirinha. Οφείλω να ομολογήσω ότι και εγώ όπως και οι περισσότεροι ήμουν επιφυλακτικός και είχα αμφιβολίες για τον αν θα μπορούσε να ηγηθεί αυτός της εκστρατείας. Μέσα όχι τόσο από τις επιλογές του αλλά από τη γενικότερη δραστηριότητα του αισθάνομαι έτοιμος πλέον να του αναθέσω τον έλεγχο να κάνει τα κουμάντα της καρδιάς του Ήλιου αφιερώνοντας του ένα αγαπημένο μου άσμα-κάλεσμα που κέρδισε με το σουγιά του.


Λαός: Ασπάστηκε τα πάτρια χώματα και κατέθεσε την ψυχή του σε συνθήματα ενίσχυσης ειδικά όταν οι Τούρκοι κουράστηκαν να σφυρίζουν συνεχώς. Επέστρεψε κατά το έθιμο τη φωτοβολίδα που πετάχτηκε προς το πέταλο αλλά δεν τσίμπησε στις περαιτέρω προκλήσεις. Όσοι βρέθηκαν σε αυτό το κομμάτι της Ιστορίας έζησαν το τραγουδισμένο όνειρο τόσων για το Π.Α.Ο.Κ ζούμε στην Πόλη να σε δούμε ως Π.Α.Ο.Κ. ζούμε στην Πόλη μας γλεντούμε.

 

Διαβάστε ακόμη...