Η ψυχολογία του νικητή και του φοβισμένου Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την NewYorker   
Δευτέρα, 21 Σεπτέμβριος 2009 20:04

Καταρχήν ας καταλάβουμε ότι για την ήττα από τον γαύρο την Κυριακή δεν ευθύνεται αποκλειστικά ούτε ο προπονητής, ούτε συγκεκριμένοι ποδοσφαιριστές. Δεν φταίει το σύστημα ή η απόδοση κάποιων παικτών, όσο χάλια και να ήταν.

Στο ποδόσφαιρο, όπως σε όλα τα αθλήματα, πέρα από την εμπειρία των παικτών, το ταλέντο και την τεχνική υπάρχει ένας μεγαλύτερος παράγοντας που ξεχωρίζει τον νικητή από τον ηττημένο:

- Η ψυχολογία.
Η ψυχολογία του νικητή και του φοβισμένου.

Υπάρχουν δύο είδη φόβου: ο φόβος μην χάσεις και ο φόβος μην δεν κερδίσεις.

Ο ποδοσφαιριστής που αισθάνεται φόβο, όσο ταλέντο και να έχει θα κάνει λάθη. Δεν έχει καθαρό μυαλό, δεν εμπιστεύεται τον εαυτό του.

Και αυτό φάνηκε καθαρά χθες αλλά και από την αρχή της χρονιάς. Η ομάδα παίζει φοβισμένα. Οι παίκτες φοβούνται την ήττα, την μη επιτυχία. Μην μπερδεύουμε την συμπεριφορά αυτή με το άγχος της νίκης. Αυτό το έχεις όταν το ρολόι δείχνει 85’. Εδώ μιλάμε για φόβο από την αρχή του αγώνα.

Όταν ξεκινάει το παιχνίδι, ειδικά μέσα στην Τούμπα, η ομάδα φοβάται μη δεν κερδίσει. Χθες μετά το γκολ στο 10’ λεπτό, όλοι περιμέναμε να φύγει αυτός ο φόβος και να αντικατασταθεί με την ψυχολογία του ανώτερου. Δεν έγινε και κάναμε τρία λάθη εκ των οπίων τα δύο γίνανε γκολ. Αν είχαμε ψυχολογία χθες θα τους πατούσαμε γιατί παίξαμε πολύ καλύτερα.

Η ομάδα δεν έχει ανάγκη αλλαγής προπονητή. Ούτε συστήματος. Με αυτούς τους παίχτες αυτό το σύστημα παίζεις. Αυτά είναι τα οικονομικά μας. Μερικοί παίκτες πρέπει να φύγουν αλλά ούτε αυτό θα μεταμορφώσει τον Π.Α.Ο.Κ.

Η ομάδα χρειάζεται ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΝΙΚΗΤΗ. Αυτή που είχαν χθες οι παίκτες και ο προπονητής του γαύρου που χτύπησαν το παιχνίδι όταν το πιστέψανε,

Και το πιστέψανε γιατί μας είδαν φοβισμένους. Σαν το σκυλί που μυρίζεται την αδρεναλίνη στο κορμί του άλλου και αντί να το βάλει στα πόδια, ορμάει.
Εμείς παίξαμε μπάλα όσο νιώσαμε ανώτεροι του αντιπάλου. Αλλά για πολύ λίγο. Αυτοί όμως, νιώθουν έτσι πριν ακόμα μπουν στο γήπεδο. Η παράγκα τους έχει γαλουχήσει έτσι.

Αυτό όμως δεν είναι δικαιολογία για μας. Ούτε οι δυνατότητες των παικτών μας, έναντι των ακριβοπληρωμένων αντιπάλων. Ο Π.Α.Ο.Κ. έχει σχίσει τον γαύρο με λιγότερο καλύτερους παίκτες, με το ένα τρίτο της αξίας των σημερινών. Εκείνοι όμως είχαν ψυχολογία νικητή. Παίρνανε το σκυλί στο κυνήγι, δεν έτρεχαν να κρυφτούν.

Χθες βλέπαμε παίκτες να φοβούνται να κρατήσουν την μπάλα. Επιθετικό να βγαίνει στην κόντρα και αντί να τρέξει την μπάλα στην μεγάλη περιοχή, να ψάχνει να την πασάρει. Αμυντικοί που διώχνουν τυφλά την μπάλα από την περιοχή και όπου πάει.

Ο Ζαγοράκης έχει την ψυχολογία του νικητή μέσα του. Πρέπει να την μεταφέρει στην ομάδα. Όποιος δεν μπορεί να αντεπεξέλθει να φύγει. Δεν κάνει για τον Π.Α.Ο.Κ.

Όποιος δεν μπορεί να πάρει δύναμη από αυτόν τον κόσμο μέσα στο καμίνι, να φύγει. Δεν κάνει για τον Π.Α.Ο.Κ.

Όποιος μπορεί να καταλάβει την ιστορία αυτής της ομάδας και μέσα από αυτή αντλήσει το μέταλλο του νικητή, να μείνει και να μας χαρίσει μεγάλες στιγμές.
Αυτή η ομάδα δεν έγινε μεγάλη μόνο από τα ταλέντα που φόρεσαν την φανέλα της. Έγινε γιατί προέβαλε ψυχή ενάντια στα λεφτά και το παρασκήνιο των άλλων.

Δεν με πειράζει η ήττα. Με πειράζει που κάποιοι την φοβούνται.
Δεν με νοιάζει η νίκη. Με νοιάζει να βλέπω νικητές.

..............................
New Yorker
newyorker4paok.blogspot.com


rssfeed
Μοιραστείτε το άρθρο με τους φίλους σας
Twitter Facebook Myspace Stumbleupon Digg MR. Wong Technorati google reddit YahooWebSzenario
Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 26 Νοέμβριος 2009 13:56
 

Σχόλια  

 
0 tera12tera:

Τι θα γίνει ; Δεν κουραστήκατε να ασχολείστε με ένα ματς που έγινε την Κυριακή ; Οι μεγάλες ομάδες δεν στέκονται σε ένα αγώνα .Ούτε εμείς θα σταθούμε . Αν θέλετε να δημιουργήσετε κλίμα δικό σας πρόβλημα . Γιατί δεν αναγνωρίζετε τα δικά σας λάθη ; Τίποτα μα τίποτα για αυτό που έκανε ο Γκαρσία (τον αρχηγό τον είχατε σκίσει …) . Και τελοσπάντων είμαι σίγουρος ότι άλλα θα γράφατε αν έσκιζε τα δίχτυα το σουτ του Filomeno.

22-09-2009 11:43 #1
 
 
0 shark4:

Η ψυχολογια του νικητη σφυρηλατειται μερα με την μερα και για μεγαλο χρονικο διαστημα . Η εγκατασταση του φοβου και του αισθηματος της ηττας μπορει να γινει ομως μεσα σε λιγα λεπτα. Και τα δυο εχουν ενα κοινο σημειο. Κρατανε καιρο. Υπομονη χρειαζεται και κυριως νηφαλιοτητα και ψυχραιμια. Η Ρωμη δεν χτιστηκε σε μια μερα.

22-09-2009 13:38 #2
 
 
0 nianiaroukos: ...

Συμφωνω σε πολλα απο αυτα που λεει το κειμενο!

22-09-2009 13:40 #3
 
 
0 Maximus: ...

Αδερφε NewYorker,

Με εκφραζει απολυτα οταν αναφερεσαι σε ''ψυχολογια νικητη'', διοτι και εγω εκει εντοπιζω το σημαντικοτερο προβλημα του ΠΑΟΚ και περσι και φετος...

Αλλα μην γελιομαστε...μονος σου το ειπες...

''Ο Π.Α.Ο.Κ. έχει σχίσει τον γαύρο με λιγότερο καλύτερους παίκτες, με το ένα τρίτο της αξίας των σημερινών. Εκείνοι όμως είχαν ψυχολογία νικητή. Παίρνανε το σκυλί στο κυνήγι, δεν έτρεχαν να κρυφτούν.''

Η ψυχολογια ειναι καθαρα θεμα προπονητη και πως προσεγγιζει το καθε ματς...Αυτος θα τους πωρωσει και αυτος θα τους δειξει με τις καταλληλες εντολες οτι πρεπει να τους πατησουν, να τους λιωσουν...Για να μην σκαλιζουμε το παρελθον,ολοι εχουμε δει προπονητη στον παγκο μας που ειναι μανουλα σε αυτον τον τομεα...

Οταν ο παιχτης φοβαται να εγκαταλειψει την θεση για να ανεβει να πιεσει επειδη θα τον κραξει ο προπονητης...Οταν ο παιχτης φοβαται να βαλει λιγο φαντασια,να κανει ενα τακουνακι,να παρκλεινει του πλανου επειδη θα τον κραξει ο προπονητης,τοτε θα βλεπουμε μια ομαδα στειρα,χωρις φαντασια και χωρις παθος...

Δυστυχως νομιζω οτι ο Φερναντο δεν εχει δωσει την καταλληλη προσοχη σε αυτον τον τομεα...

Δεν εχει ο Γκαρσια νοοτροπια νικητη; Δεν εχει ο Κονσεισαο νοοτροπια νικητη; Δεν εχει ο Βιερινια νοοτροπια νικητη;

22-09-2009 13:44 #4
 
 
0 the_Briton:

Συμφωνω με τον Newyorker αυτη πρεπει να ειναι η νοοτροποια και η φιλοσοφια...
φιλε μαξιμε η ομαδα δεν αποτελειτε απο 3 παικτες αλλα απο 11

22-09-2009 13:48 #5
 
 
0 No4h:

Συμφωνω απολυτα.Πιστευω οτι αυτη ηταν η μεγαλη διαφορα που εδωσε την νικη στο γαυρο.Η νοοτροπια νικητη.Για τον ιδιο λογο εχασε εν μερει και το σκουληκι απο το βαζελο.Οσο κι αν σ αδικει ο διαιτητης αν παιξεις καλα,κ εχεις την ψυχολογια με το μερος σου θα κερδισεις.Αυτο που θα βοηθουσε την ομαδα στο να παιρνει τα πανω της μεσα στον αγωνα οταν πεφτει η ψυχολογια της ειναι ενας ΗΓΕΤΗΣ στο γηπεδο,οπως ηταν ο Ζαγορακης.Ο Κονσεισαο μπορει να ειναι αρχηγος στα αποδυτηρια.Αυτο εγω δεν μπορω να το ξερω.Αυτο που μπορω να δω ομως ειναι οτι στο γηπεδο δεν ξεσηκωνει την ομαδα.Ομως κανεις απο αυτους που εχουμε δεν ξεσηκωνει την ομαδα.Θελουμε εναν ηγετη να ξυπναει την ομαδα οταν "κοιμαται",να παρει πρωτοβουλιες να ανεβασει την ομαδα στην επιθεση και να μην κατσει φοβισμενα πισω.

22-09-2009 15:07 #6
 
 
0 Seridis: >>>>>

Η ψυχολογία του νικητή ή του ηττημένου ξεκινάει από πολύ πίσω και δεν είναι μόνο θέμα παικτών και προπονητή!Υπάρχει ριζωμένη η αντίληψη σε ένα πολύ μεγάλο μέρος του κόσμου ότι η ομάδα θα χάσει βαθμούς στα εκτός έδρας,θα φάει γκολ σίγουρα σε κάθε παιχνίδι κτλπ.

Στην περσυνή πορεία με διπλά σε τρίπολη,ξάνθη κτλπ πολλοί από εμάς μείναμε έκπληκτοι και δεν το πιστεύαμε πως πέρναμε έτσι απλά την νίκη σε αυτές τις έδρες.

κακά τα ψέματα ο κόσμος(όπως και εγω)που είναι κάτω των 30 ετών δεν έχει νοοτροπία νικητή και ας μη μασάμε άλλο αυτή την καραμέλα!!!!!!μια ζωη βλέπαμε τον ΠΑΟΚ τατουαζ 4η θέση.να χάνει βαθμούς από παλτά εκτός έδρας εύκολα.να έχει αναξιόποιστη άμυνα,σπάνια να παίρνει έστω και ένα πόντο με της ομάδες της αθήνας εκτός,ενώ στην τούμπα με ελάχιστες εξαιρέσεις πάντα το κάναμε ντέρμπι με το ποκ.Δυο κύπελλα εγώ προσωπικά έχω δει(εκ τον οποίον το ένα με τον άρη στη τούμπα->>δεν το έχανες δηλαδή)μερικές προκρίσεις και κάποιες αναλαμπές (π.χ 4-1 με βαζελο,3-2 με αεκ κτλπ)

η πρώτη σοβαρή ομάδα που έκανε υπέρβαση βαθμολογική(παρόλες τις αδυναμίες της)ήταν η περσυνη!

Και για να είμαστε σοβαροί σχεδον κανέναν από εμας δεν τον νόιάζει να βλέπει καλή μπάλα.μισο-0 να τα κερδίσω όλα και να πάρω το πρωτάθλημα θα το πανυγιρίζουμε μια ζωή!!!

Οπότε κατά τη γνώμη μου πρώτα απ'όλα πρέπει να πιστέψουμε εμείς΄στην ομάδα και ότι δεν χάθηκε τίποτα περισσότερο από 3 βαθμοι που μπορούμε να αναπληρώσουμε.

Να πιστέψουμε σε 2"""εύκολα διπλά""""" και να συνεχίσουμε δυνατά.

ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΤΟ ΣΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ.Ας μην περιμένουμε από κανένα παίκτη όπου και αν έπαιζε να φέρει ψυχολογία.

η ψυχολογία είναι συλλογικό φαινόμενο!και πηγάζει απο παντού!Ας πιστέψουμε σε νίκες και στην ομάδα γιατί η ομάδα μπορεί!!!!!

Ας παίξει επιτέλους όχι για να μη χάσει και να ακούσει γκρίνια αλλά για να κερδίσει.

Αυτό που λέω είναι να φτιάξουμε επιτέλους το κλίμα!!!

22-09-2009 15:16 #7
 
 
0 moican4:

Συμφωνω NewYorker , η ψυχολογια και η πιστη πολλες φορες σε καθιστουν δυνατοτερου ενος αντιπαλου που ενδεχομενως να ειναι και καλυτερος σου..Και τα δυο ομως θα πρεπει να τα "αναζητησεις" βαθια μεσα σου....

22-09-2009 15:22 #8
 
 
0 photografos:

Νοοτροπία νικητή

Μια ομάδα για να αποκτήσει νοοτροπία νικητή πρέπει να υπάρχουν
κάποιες προϋπόθεσης , 1ο το σύνολο των παιχτών να ξέρει σε πια ομάδα καταρχάς παίζουν (νομίζω ότι το έχουν καταλάβει) , 2ο ο προπονητής να ξέρει που ήρθε (όχι πάντως στην λεισόες) , 3ο οι παίχτες να νιώθουν εμπιστοσύνη από την διοίκηση και τον προπονητή τους , 4ο να παίζουν στην θέση που ξέρουν καλύτερα και νιώθουν ασφάλεια (γιατί κάθε μετακίνηση σε άλλη θέση δημιουργεί ανασφάλεια μέσα τους)
5ο επιλογή από τον προπονητή τους πιο έτοιμους αλλά κα τους πιο κατάλληλους για να αντιμετωπίσουν τα πιθανά ατού των αντιπάλων(βλέπε τοροσίδη – έβαλε τον λίνο που δεν είναι και ο καλύτερος αμυντικός) 6ο ο κόσμος – αυτός ο κόσμος πρέπει να στηρίζει (ως πότε) και να δίνει δύναμη στους παίχτες (αυτό το κάνουμε αν και παλιότερα το κάναμε καλύτερα) αλλά και να απαιτεί (όπως κάνουμε και τώρα – αυτό δεν σημαίνει ότι δεν στηρίζουμε τον Ζαγόρ άλλο το ένα άλλο το άλλο) 7ο η δίψα για διάκριση και πίστη στην νίκη (να πατάω σε κενό και να βρίσκω βράχο αυτό είναι πίστη)
Νομίζω πως μόνο όταν αποκτήσουμε όλα αυτά μαζί θα γίνουμε μεγάλη ομάδα, άρα θέλουμε δρόμο πολύ. Δυστυχώς λείπει από το κέντρο της ομάδας ο ηγέτης αυτός που θα μπορεί να έχει καθαρό μυαλό στα δύσκολα , να μπορεί να κρατήσει μπάλα , και να ξεσηκώσει τον κόσμο όταν χρειάζεται

22-09-2009 15:37 #9
 
 
0 black_adder:

Συμφωνώ απόλυτα με το αρχικό κείμενο.Ένα προβληματισμό να βάλω. Πιστεύω ότι τα φαινόμενα κραξίματος σε ράδια, στη διάρκεια του αγώνα, και εσχάτως τα "λαϊκά δικστήρια", οδηγούν ΚΑΙ αυτά(οχι μονο αυτά), σε αυτο που λεει ο ΝewYorker "φοβος μην χάσουν". Πήραμε παίχτες με αδιαμφισβήτητο ταλέντο, που μπορούν να μας πάνε αγωνιστικά πιο πανω.

Αλλα εμείς σαν οπαδοί απο το πρώτο μέχρι και το πέμπτο επίσημο παιχνίδι κράζουμε προπονητή και ομάδα ακόμα και κατά τη διάρκεια του αγώνα. δλδ ρε αδέρφια με τι ψυχολογία θα πάει ο Κούτσια στην αθήνα να παλέψει για τα 2 διπλά όταν έχει δει το κράξιμο που πέφτει σε κάθε δυσκολία, όταν έχει δει να πετάνε καλαμπόκια στον προπονητή του(που να του μπει στον κ@λ@ αυτουνού που το έκανε). Θα τρώει σίδερα για τη νίκη ή θα "φοβάται μην χάσει"?

Αυτο που με φοβίζει είναι το εξής: Οταν βάζουμε γκολ, οι παίχτες μας να χτυπάνε το στήθος με γροθιά προς την κερκίδα, όχι για να πουν "είμαι ΠΑΟΚ και τους μάμησα" όπως έκανε ο Βιερίνια προχτές, αλλά για να μας πουν "τι με κραζετε ρε? το βαλα, δεν το βαλα?" και να μας βάζουν δάχτυλο στο στόμα να σωπάσουμε(σαλπιγγίδης).

Παλιότερα οι γουμενοπαγωνομπατακτ σιδες σε κάθε ήττα κλείνονταν μεσα και εφευγαν κρυφα απο το γήπεδο μην συναντήσουν το "λαϊκο δικαστήριο". και αυτήν την αρρώστια (εκατέρωθεν) κάποιοι θέλουν να την συντηρούν.

Επι του πρακτέου:
1) τι έκανε η διοίκηση? κρυφτηκε?φυγαδεύτηκε ? εξαφανιστηκε μεχρι να ηρεμήσουν τα πραγματα? ΟΧΙ οσο και να το θέλαν μερικοί για να έχουν άλοθι στη μιρλα τους.
Πήγε ΣΥΣΣΩΜΗ στην προπόνηση την άλλη μέρα για τονώσει την ψυχολογία των παιχτών για τη δύσκολη συνέχεια. ΜΕΓΑΑΑΛΗ ΚΙΝΗΣΗ. Οι μεγάλες ομάδες ευτυχώς φαίνονται ΚΑΙ απο τις μεγάλες διοικήσεις που έχουν.
2) ο ΛΑΟΣ μας τι έκανε? Καποιοι ακόμα κράζουν. καποιοι ακομα κραζουν αυτους που κραζουν(εγω). Γιατί δεν κάναμε και εμείς το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ? να πάμε και εμείς σαν συνδεσμίτες, σαν paokmania, σαν απλοί ανώνυμοι οπαδοί απο την επόμενη μέρα να ανεβάσουμε ψυχολογικά την ομάδα. Ο ΛΑΟΣ μας λέμε είναι νικητής και περίφανος. Γιατί δεν πάμε να το μεταδώσουμε εμείς αυτο στους παίχτες και στην ουσία με τη στάση μας τους σπρώχνουμε στο "φοβάμαι μην χάσω".

Η διοικηση έδειξε τον ένα δρόμο.
Τα "λαϊκά δικαστήρια" τον δεύτερο.

Ο καθένας επιλέγει.

22-09-2009 15:51 #10
 
 
0 akispaokara:

Η ομάδα περνάει κρίση και οχι μόνο αγωνιστική,μα όλοι μαζι ενωμένοι(κόσμος-διοί κηση-παίχτες)πρέπει και μπορούμε να την ξεπεράσουμε. Ενα κομβικό σημειό ειναι και η νωοτροπία με την οποία παίζει η ομάδα ,όπως σωστά πιστεύει ο αδερφός newyorker, την οποία δοιήκηση και προπονητής σίγουρα την έχουν εντωπήσει και θα προσπαθήσουν να την αλλάξουν.ΠΑΟΚ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΈΡΧΟΝΤΑΙ!!!!!!!!

22-09-2009 16:12 #11
 
 
0 lefterisssss83:

πως θα αποκτησει ψυχολογια νικιτη και να μην φοβαται οταν εχει προπονητη τον μεγαλειτερο φοβιτσιαρη και ηττοπαθη ανθρωπο........????? ???????????????????? ?????στειλτε τον τωρα που ειναι νωρις μας εσκασε.........δεν τον υπολογιζει κανενας παιχτης..χαος τα αποδητηρια....και αφτα καποιοι τα λεγαμε απο περισι...αλλα ι νικη τα κρυβει ολα.....

22-09-2009 17:21 #12
 
 
0 ehemithos 199:

"Δεν με πειράζει η ήττα. Με πειράζει που κάποιοι την φοβούνται.
Δεν με νοιάζει η νίκη. Με νοιάζει να βλέπω νικητές."
ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ...

22-09-2009 17:26 #13
 
 
0 Zorro4:

Μια μέρα φώναξαν σε μια ερωτική ταινία τον John Holmes.

O 30ποντος John Holmes, (για τους νεώτερους) ... πήρε τις βιταμίνες του και ξεκίνησε για τα γυρίσματα γεμάτος αυτοπεποίθηση για τον εαυτό του.

Όταν έφτασε στα γυρίσματα ο σκηνοθέτης τον έδωσε μια στολή μπάτλερ και τον είπε μόλις μπεις μέσα στο δωμάτιο και δεις τις 2 όμορφες γυναικάρες, ... θα πας πίσω από τον φίκο και θα αρχίζεις να αυνανίζεσαι ... ΚΑΙ ΜΕΤΑ? ρωτάει ο John ... μετά πέρασε από το λογιστήριο να πληρωθείς τον λέει ο σκηνοθέτης.

Η ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΗΤΑΝ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ JOHN ΠΟΥ ΕΧΑΣΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΤΟΥ ... ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΘΕΑΤΕΣ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΑΝ ΝΑ ΜΠΕΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ !#$&^*(&@!.

Όταν βγήκαν από το cinema οι θεατές συζητούσαν πόσο κακός και ξοφλημένος ήταν o john στην ταινία.
ΚΑΛΑ Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ ΟΜΩΣ ΠΟΥ ΤΗ ΣΚΑΡΦΙΣΤΗΚΕ ΤΕΤΟΙΑ ΣΚΗΝΗ ΓΙΑ OSCAR? ... ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΦΙΚΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΣΤΗ ΣΚΗΝΗ ΤΟΥ JOHN?

Η ΤΑΙΝΙΑ ΠΑΤΩΣΕ ΕΙΣΠΡΑΚΤΙΚΑ ΚΑΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΘΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ.

ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕ.

22-09-2009 17:35 #14
 
 
0 vs40:

Συμφωνώ μαζί σου black_adder. Χρειάζεται παρουσία μας μαζική στην επόμενη προπόνηση και στήριξη. Αν αυτό δεν γίνει, παίκτες που παραγκωνίστηκαν και τους έχουμε τώρα ανάγκη (π.χ Γκαρσία), πιθανώς να μην παίξουν μπάλα για να φύγει ο Σάντος. Αυτό δεν θα μας τιμά. Ο προπονητής αντλεί δύναμη και από εμάς. Αν δεν έχει την στήριξή μας, ο κάθε παίκτης, δυσαρεστημένος και μη, θα λέει από μέσα του: "Σάντος δεν μετράς. Λίγες είναι οι μέρες σου". Δεν του αξίζει του Σάντος να φύγει έτσι. Ο προπονητής που μας έβγαλε 2ους με 63 βαθμούς--> βαθμολογική συγκομιδη που έχουμε να δούμε από τότε που οι αγωνιστικές ήταν 34!!!
Πέρισυ η χρονιά βάδιζε σε ρυθμό 2βαθμοί/αγώνα που οδηγούν σε τελική βαθμολογία 60 βαθμών. Στο τέλος έγινε μία υπέρβαση με σερί νικών και η αναλογία έγινε 2,1βαθμοί/αγωνα με αποτέλεσμα τους 63 βαθμούς. Αυτό που τώρα χρειαζόμαστε είναι 2χ2 νίκες να πιάσουμε τα στάνταρ της περισυνής πορείας. 5 αγώνες---> 10 βαθμοί. Το πρωτάθλημα έχει πολύ δρόμο και είναι νωρίς για συμπεράσματα και ακόμη πιο νωρίς για κράξιμο. Δεν σας είπε κανείς πάμε για πρωτάθλημα. Όλοι λένε πάμε για μία καλή χρονιά σαν την περισυνή. Στην 10η αγωνιστική θα κριθεί η ομάδα. Αν έχει 20 βαθμούς, θα βρίσκεται σίγουρα στην 3η θέση με πολύ μικρή διαφορά από την κορυφή, και όλοι θα μιλάμε πάλι για πορεία πρωταθλητισμού όπως πέρισυ. Χαλαρώστε λοιπόν. Τίποτα δεν χάθηκε εκτός 3 βαθμών. Προχωράμε.

22-09-2009 17:44 #15
 
 
0 PAOK4SWE:

Psixologia exoun i gavri enantion mas epidi den tous exoume kerdisi stin Toumpa edo k 12 xronia. Afti k ta alla meli tis POK mas vlepoun san mikri omada k gia afto exoun ena psixologiko pleonektima. Vale sin k tin dietisia pou tous exi voithisi polles fores k merikous akrivous pextes pou mporoun na kanoun tin diafora k vlepis ti ginete sta derby me tin POK.

22-09-2009 17:59 #16
 
 
0 teacher:

Πολύ καλό άρθρο, δεν αναφέρεται μόνο στο ματς με τον κωλόγαβρο αλλά γενικότερα σε πολλά παιχνίδια που η ομάδα είχε (και πιθανότατα θα συνεχίσει να έχει) πρόβλημα και σε αυτόν τον τομέα. Αναφέρομαι στο θέμα της ψυχολογίας του νικητή φυσικά, που δεν το είδα σε κανένα μεγάλο ματς. Το λέω για τον πρώτο που σχολίασε το κείμενο του Newyorker, μόλις αυτό ανέβηκε και έγραψε τις πρώτες 2 ερωτηματικές προτάσεις.

22-09-2009 18:34 #17
 
 
0 aleo4:

Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΝΙΚΗΤΗ ΦΙΛΕ NEWYORKER ΜΠΟΛΙΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ. Ο ΣΑΝΤΟΣ ΕΙΝΑΙ 3Η ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΣΤΟΝ ΠΑΟΚ Κ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ...ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ?

22-09-2009 19:18 #18
 
 
0 keep_paokizein:

Συμφωνώ με το άρθρο . Πράγματι η ομάδα παίζει με το φόβο μήπως δεν κερδίσει. Κι αυτό ξεκινάει από πέρυσι. Τι συνέβαινε πέρυσι; Η ομάδα δεν είχε καμία πίεση στα παιχνίδια με τις μικρές ομάδες στην Τούμπα. Η ατμόσφαιρα ήταν γιορτινή και πανηγυρική ακόμα κι όταν τα αποτελέσματα δεν ήταν καλά (Ξάνθη, Αστέρα). Στα ντέρμπυ όμως η πίεση της κερκίδας για νίκη «σώνει και καλά» άλλαζε την αγωνιστική παρουσία της ομάδας. Δεν είναι τυχαίο ότι παίξαμε καλύτερα με τους μεγάλους της Αθήνας στα εκτός έδρας παιχνίδια, έστω κι αν χάσαμε. Φέτος αυτή η πίεση προς την ομάδα, με τη γκρίνια, άρχισε ήδη από τα παιχνίδια της προετοιμασίας κι η ψυχολογία της ομάδας άλλαξε ολοκληρωτικά και δραματικά καθώς ο κόσμος πλέον δεν στηρίζει ό,τι κι αν γίνει . Γκρινιάζει και αμφισβητεί εδώ καιρό κι αυτή η μιζέρια έχει περάσει σε όλους. Διοίκηση, προπονητή, παίκτες. Κι αν η συμπεριφορά αυτή δεν αλλάξει κι η γκρίνια στην κερκίδα μεγαλώνει δύσκολα θα αλλάξει το κλίμα και στην ομάδα. Δυστυχώς πολύ γρήγορα οι φίλαθλοι της ομάδας εμφανίζονται κατώτεροι των περιστάσεων. Μόνο εμείς με την εν λευκώ στήριξη σε διοίκηση, προπονητή και παίκτες μπορούμε να το αλλάξουμε αυτό. Αν αναλογιστεί καθένας τις ευθυνες του.

22-09-2009 19:18 #19
 
 
0 victorg4:

1emeis mazi gia mia zoi
2oso me pligoneis toso me poronis
3se gnorizo aptin fanela tin aspromauri stoli...

KAI TA SINAFI XERETE TI KATALAVA OLOI 8ELOUME PSILA TON PAOK GIA NA TA XONOUME STOUS SIMPOLITES KAI STIN athina ALLA OXI ME TIN KARDIA MAS NA EXOUME KATI NA KANOUME TIN KIRIAKI MPOURDES MIA ZOI KANTE TO PRAXI RE MIN GIOUXARETE IPOKLITHITE STIN OMADA POU SE ENA XRONO APO EKEI POU LEGAME NA PAME STIN 10ADA MAS PIGE EUROPA RE KAI AFISTE POU XASAME APO TON GAUROO VIERINIA RE AGAPAEI TIN FANELA POU FORAEI PIO POLI APO MAS POU EXEI ZISEI MIA XRONIA EMEIS ZISAME ZAGORAKI KOUDA KAI LIPA KIPELA PROTA8LIMATA AUTOS RE MATOSE MPIKE KAI EVALE GOAL EMEIS MATOSAME KAI SKALIZOUME TIS PLIGES KRIMA RE TI ALLO NA PO FTANEI I GRINIA

22-09-2009 19:21 #20
 
 
0 contrela:

το μονο πραγμα που φοβαμαι ειναι οτι ο σαντος εχει χασει την εμπιστοσυνη των ποδοσφαιριστων..πως αλλιως εξηγειται οτι τουσ ελεγε να ανεβουν κ να μην κλειστουν κ αυτοι εκαναν το αντιθετο?ελπιζω μονο οι παιχτες να παιξουν με την ψυχη τους κ να κερδισουν τα 2 επομενα ματς κ οχι...καταλαβαινεται ..αυτο με προβληματιζει περισσοτερο κ δεν θελω ουτε να το σκεφτομαι..εχουμε πολυ καλη ομαδα κ δεν αξιζει αυτο το κακο ξεκινημα..αντε ΠΑΟΚΑΡΑ..ΕΜΕΙΣ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΖΩΗ ΑΙΤΕ ΔΙΚΕΦΑΛΕ..κ κατι τελευταιο.ΠΕΡΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΨΥΧΗ.ΣΤΟΝ ΜΑΡΚΟΣ ΑΝΤΟΝΙΟ.Ο ΘΕΟΣ ΝΑ Σ'ΕΧΕΙ ΚΑΛΑ Κ ΝΑ ΑΝΑΡΩΣΕΙΣ ΓΡΗΓΟΡΑ ΠΑΟΚΤΣΑΚΙ ΜΟΥ..ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΞΑΝΑΠΑΙΞΕΙ ΜΠΑΛΑ Κ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙ ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ...

22-09-2009 19:26 #21
 
 
0 koulos:

...υπαρχει και ο φοβος της νικης....μαλλον απο αυτο παθαμε κλακαζ την Κυριακη

22-09-2009 20:33 #22
 
 
0 tsipaoktsi: ΠΑΟΚ ΡΕ

Πολύ όμορφο κείμενο New Yorker ,προσεγγίζει το πρόβλημα του ΠΑΟΚ, κατά τη γνώμη μου, από την σωστή οπτική γωνία..
Η νοοτροπία του νικητή πρέπει να υπάρχει σε όλους όσοι έχουν σχέση με τον ΠΑΟΚ, από τις καθαρίστριες του γηπέδου μέχρι τη διοίκηση και, φυσικά στους οπαδούς...
Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να υπάρχει και τρανό παράδειγμα η συμπεριφορά της εξέδρας την Κυριακή μετά το 1-0. Δεν βοήθησε όσο έπρεπε ( για μένα ήταν η χειρότερη σε ντέρμπυ των τελευταίων ετών) και οι περισσότεροι περίμεναν στωικά το μοιραίο..Μετά δε την ισοφάρριση και μέχρι το 45΄μούγγα...
Η εξωαγωνισττκή ανάταση του ΠΑΟΚ και η ανεβασμένη ψυχολογία του ΠΑΟΚτσή από το καινούριο προπονητικό κέντρο στη Ν.Μεσημβρία, από τις μεταγραφές των καλύτερων ελπιδοφόρων Ελλήνων παικτών (Κούτσια-Παπάζογλου) , και από τον ανεπανάληπτο αριθμό των διαρκείας, καταρρακώνονται και ισοπεδώνονται μέσα στον αγωνιστικό χώρο...
Η σχέση εξέδρας και ομάδας πάντα ήταν αμφίδρομη και η ψυχολογία της μιας επηρέαζε την άλλη. Προπονητής φοβισμένος, παίκτες δειλοί, οπαδοί συμβιβασμένοι στην ιδέα του τριτοτέταρτου ή του ‘αφεντικού της πόλης’ (έλεος!!!) συμπληρώνουν το παζλ της απογοήτευσης και οδηγούν σε επικύνδυνα μονοπάτια....
Χρειάζεται προσπάθεια απ΄όλους μας για να αποκτήσουμε τη χαμένη μας ψυχολογία για να ξανανιώσουμε στο πετσί μας τη νοοτροπία του νικητή.Και δεν είναι δύσκολο ρε γαμώτο...Αρκεί να νιώσει μέσα του ο καθένας, σε ποιά ομάδα είναι προπονητής, σε ποιά ομάδα παίζει μπάλλα, ποιά ομάδα διοικούν, ποιάς ομάδας είναι οπαδός... ΠΑΟΚ ΕΙΜΑΣΤΕ ΡΕ !!!

22-09-2009 20:45 #23
 
 
0 aleo4:

ΜΑΚΑΡΙ ΟΛΑ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΟΜΑ, ΝΑ ΗΡΕΜΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΠΡΙΝ ΠΑΘΟΥΜΕ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ...

22-09-2009 21:30 #24
 
 
0 stampaza-4:

Η νοοτροπία του νικητή έχει πρώτα χαθεί απ' την ίδια μας την κερκίδα αδέρφια... Πρέπει να το καταλάβουμε και να δουλέψουμε πάνω σ' αυτό. Ο λαός πρέπει να συμπεριφέρεται σαν νικητής, όπως τις δεκαετίες 70, 80, άσχετα με το τι βλέπει στο χόρτο... Θέλει δε θέλει θ' ακολουθήσει μετά κι η ομάδα...

22-09-2009 22:28 #25
 

Για να καταχωρήσετε ένα σχόλιο, πρέπει πρώτα να συνδεθείτε ως χρήστης στην ιστοσελίδα μας.

Νέα Ακαδημιών

Τελευταία posts

Τι γράφουν τα ΜΜΕ

article thumbnailΓιώργος Αποστολίδης: Ευκαιρία για μένα ο ΠΑΟΚ
07/09/2010 | Σπορ του Βορρά
article thumbnailΓεμίζει η Σουρωτή
07/09/2010 | betboss.gr
article thumbnailΤους έβγαλε το… λάδι ο Καρύδας
07/09/2010 | sportdog.gr
article thumbnailΑπό το "χαμηλά την μπάλα" στο "πάμε για πρωτάθλημα"
07/09/2010 | contra
article thumbnailΑνακοίνωση για τα εισιτήρια του UEFA Europa League
07/09/2010 | paokfc
article thumbnailΈξι… μήνες εκτός ο Γλύκος
07/09/2010 | sportaction
article thumbnailΗ εκδρομή για τον αγώνα με την Club Brugge
07/09/2010 | paokfc
article thumbnailΑναβολή της συνεδρίασης της πειθαρχικής
07/09/2010 | superleague.gr
article thumbnailΣτο στόχαστρο ο Ιλιέφσκι
07/09/2010 | sportnet.gr
article thumbnailΜε Μπρέγκεντς ο ΠΑΟΚ
07/09/2010 | sport24.gr
article thumbnailΟταν... μιλάει ο πρόεδρος
07/09/2010 | sentragoal.gr
article thumbnailΚρέσιτς: «Θα παίξει αμυντικά ο Σάντος»
07/09/2010 | betboss.gr
article thumbnailΤαξίδι για Ελ Ζαρ
07/09/2010 | sentragoal.gr
article thumbnail Η αξία του «ΠΑΟΚ είσαι»
07/09/2010 | gazzetta/kolkas/blog
article thumbnailΤο Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου ξεκινούν οι ακαδημίες
06/09/2010 | paokbc
article thumbnailΡουκάβινα: Σκληρή έδρα η Τούμπα
06/09/2010 | exedrasports
article thumbnailΝτόπες από Δερμιτζάκη
06/09/2010 | betboss.gr
article thumbnailΕντός διμήνου θα εξοφληθούν τα οφειλόμενα στους παίκτες
06/09/2010 | contra
article thumbnailTα εισιτήρια για Μπριζ
06/09/2010 | exedrasports
article thumbnailΡόιγκ: Πληρώνουμε τα χρέη μας
06/09/2010 | sportouvorra
article thumbnailΕρχεται στη Θεσσαλονίκη ο Rawle Marshall
06/09/2010 | paokbc
article thumbnailKουτλουάι: «Συγκλονιστικός ο κόσμος του ΠΑΟΚ»
06/09/2010 | sportnet

Εφημερίδες

Επόμενος αγώνας

Χορηγοί