Οργή για το χαράτσι

Από sportsfeed.gr: Στις 13 Μαΐου, όταν ακόμη στον ΠΑΟΚ δεν το είχαν πάρει απόφαση να δηλώσουν συμμετοχή στο τσάμπιονς λιγκ σκεφτόμενοι τα έξοδα, στο Sportsfeed είχαμε πάρει θέση γράφοντας για τις 'Αλήθειες για το τσάμπιονς λιγκ.
Πηγή: sportsfeed.gr
Οργή για το χαράτσι

Πενήντα ημέρες αργότερα και μόλις δύο εικοσιτετράωρα μετά την κλήρωση των ομίλων, οι απίθανοι τύποι που διοικούν το ευρωπαϊκό βόλεϊ, έρχονται να δικαιώσουν τον σκεπτικισμό των ανθρώπων του ΠΑΟΚ, προκαλώντας παράλληλα και την αγανάκτηση όλων των συμμετεχουσών ομάδων.

Ξεπερνώντας το κιτς που... απολαύσαμε για μια ακόμη φορά το βράδυ της Πέμπτης κατά τη διάρκεια της κλήρωσης, τα όσα συνέβησαν χθες στο καθιερωμένο σεμινάριο – ενημέρωσης των ομάδων για το τι θα ισχύσει τη νέα χρονιά, ήταν ένα πραγματικό σοκ για όλους. Κι είναι χαρακτηριστικό ότι για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια επιστρατεύτηκε ακόμη και ο ίδιος ο πρόεδρος της CEV Αντρέ Μέγιερ προκειμένου να ηρεμήσει τα πνεύματα χωρίς όμως επιτυχία.

Ο λίμπερο

Όλα ξεκίνησαν όταν έφτασε η συζήτηση σε θέματα μάρκετινγκ και διαιτησίας. Στο κομμάτι του μάρκετινγκ η CEV από πέρσι ξεκίνησε την καμπάνια «Green Way, Volleyball Way» δείχνοντας την... οικολογική της πλευρά και επιβάλλοντας σε όλες τις ομάδες να αγωνίζονται τα λίμπερο με πράσινη φανέλα. Παράλληλα όμως την συγκεκριμένη φανέλα (αλλά και το σορτσάκι) την χρησιμοποιεί μόνο αυτή για να διαφημίζει το χορηγό της διοργάνωσης (η τουρκική τράπεζα Deniz).

Με πρωτεργάτες τους Ιταλούς οι οποίοι όπως έλεγαν χαρακτηριστικά πωλούσαν μέχρι πέρσι 150.000 τη διαφήμιση στη φανέλα του λίμπερο, οι ομάδες ζήτησαν να αλλάξει, αλλά η CEV ήταν κάθετη, διατηρώντας το αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης, ενώ μέχρι τις 31/8 έχει και το αποκλειστικό δικαίωμα της εξεύρεσης και του δεύτερου χορηγού για την φανέλα (στο πίσω μέρος) του λίμπερο. «Διαφημίζεται ότι μοιράζετε 1.8 εκατομμύρια ευρώ στις ομάδες, αλλά αυτά που μας παίρνετε ή μας στερείτε είναι ισόποσα για να μην πούμε ότι είναι περισσότερα», φώναζαν οι παράγοντες των ομάδων.

Η απόλυτη ξεφτίλα; Όταν μπήκε στην αίθουσα ο πρόεδρος της CEV για να καθησυχάσει τον κόσμο, μετά από τον πραγματικό καταιγισμό παραπόνων, αποφασίστηκε επί τόπου να έχουν οι ομάδες το δικαίωμα διαφήμισης στο σορτσάκι του λίμπερο!

Μόνο που η συγκεκριμένη εξέλιξη μοιάζει με ασπιρίνη σε ασθενή ο οποίος έχει υποστεί έμφραγμα. Γιατί το λέμε αυτό; Γιατί η CEV ανακοίνωσε ότι από φέτος θα είναι προαιρετική η χρησιμοποίηση του Referee Challenge System (σε απλά ελληνική η χρήση του βίντεο για την επιβεβαίωση μιας φάσης) στους αγώνες των ομίλων του τσάμπιονς λιγκ, αλλά θα είναι υποχρεωτική η παρουσία του στα πλέι οφ και στο φάιναλ φορ.

Και που είναι το κακό θα αναρωτηθείτε δικαιολογημένα... Το συγκεκριμένο σύστημα είναι προϊόν της εταιρίας Data Project (το πρόγραμμα στατιστικής ανάλυσης Data Volley που έχει δημιουργήσει χρησιμοποιείται σχεδόν σε όλο τον κόσμο) η οποία είναι στενός συνεργάτης της CEV (έχει κατασκευάσει μάλιστα και την ιστοσελίδα της) και στο χθεσινό σεμινάριο εκπρόσωπος της ενημέρωσε τους παράγοντες των ομάδων για την λειτουργία του, αλλά και το... κόστος του.
Γιατί όλοι θα ήθελαν το συγκεκριμένο σύστημα, αλλά όταν διάβασαν ότι το συνολικό κόστος αγοράς του φτάνει στις 45.000 ευρώ έπεσαν ανάσκελα!

Το κόστος

Πως αναλύονται αυτά τα λεφτά; Το βασικό πακέτο (κομπιούτερ και απλή κάλυψη των γραμμών και του φιλέ) κοστίζει 19.700 ευρώ κι από κει και πέρα έχουμε:

17.500 ευρώ κοστίζουν τα δύο σετ με τρεις high tech κάμερες για σούπερ σλόου μότιον κάλυψη των επαφών στο μπλοκ
5.000 ευρώ για τέσσερις κάμερες (δύο και δύο) που θα καλύπτουν τις επαφές στο φιλέ και τις υπερβάσεις της κεντρικής γραμμής
2.000 ευρώ για την ενημέρωση του συστήματος
Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε το γεγονός ότι σε κάθε ματς η γηπεδούχος ομάδας πρέπει να έχει πέντε τάμπλετς το κόστος ανεβαίνει ακόμη περισσότερο.

Που χρειάζονται τα τάμπλετς; Α, όλα κι όλα. Η CEV είναι υπέρμαχος των νέων τεχνολογιών κι έτσι από την επόμενη σεζόν ο πρώτος διαιτητής (άραγε θα φτιαχτεί ειδική θήκη στην σκάλα;), ο δεύτερος διαιτητής (θα το δένουν στον στύλο του φιλέ!) κι οι δύο προπονητές θα έχουν από ένα τάμπλετ και μέσω αυτού οι προπονητές θα ενημερώνουν τους δύο διαιτητές για τις αρχικές περιστροφές των ομάδων, για τις αλλαγές, τα τάιμ άουτ αλλά και την χρήση του τσάλεντζ σύστεμ όταν θεωρούν ότι μια απόφαση είναι λάθος.

Κι όσοι μετρήσατε δύο διαιτητές, δύο προπονητές, άρα τέσσερα τάμπλετς χρειάζονται κι όχι πέντε, να σας ενημερώσουμε ότι στην CEV είναι τόσο προνοητικοί που έχουν πει στις ομάδες «έχετε κι ένα πέμπτο στο γήπεδο γιατί κάποιοι προπονητές είναι νευρικοί και μπορεί να το σπάσουν».

Να μην ξεχάσουμε να προσθέσουμε ότι υποχρεωτικά (από τα ματς των ομίλων) θα υπάρχει και σύστημα ενδοεπικοινωνίας των διαιτητών, το οποίο οι πληροφορίες αναφέρουν ότι κοστολογείται από την εταιρία παραγωγής 8.000 ευρώ και φυσικά πρέπει να το αγοράσουν οι ομάδες...

Αν τα προσθέσουμε όλα μαζί, το πακέτο αγγίζει τις 60.000 ευρώ με την σημαντική λεπτομέρεια να έχει να κάνει με το ότι από την επόμενη σεζόν (2016-2017) θα είναι υποχρεωτικό σε όλους τους αγώνες της CEV (ευρωπαϊκά πρωταθλήματα, ευρωπαϊκά κύπελλα, ευρωπαϊκό λιγκ).

Ενοικίαση με 15.000 ευρώ

Με τους παράγοντες να έχουν φτάσει στα όρια της παράκρουσης και τους ανθρώπους της CEV να τα έχουν χαμένα, ο Μέγιερ προσπάθησε να χρυσώσει το χάπι ανακοινώνοντας σε εκείνο το χρονικό σημείο την παραχώρηση για την διαφήμιση στο σορτσάκι του λίμπερο.

Ο εκπρόσωπος της εταιρίας ενημέρωσε ότι γίνονται προσπάθειες να μειωθεί το κόστος και υπενθύμισε ότι η ενοικίαση κοστίζει 15.000 ευρώ, ωστόσο όπως υπογράμμισε «δεν υπάρχει πολύ μεγάλη ποσότητα και σίγουρα κάποιοι θα πρέπει να το αγοράσουν ενώ ο χρόνος παράδοσης από τη στιγμή της παραγγελίας υπολογίζεται στους δύο μήνες.

Τα 10.000.0000 ευρώ των Πολωνών

Το σεμινάριο της CEV είχε εξελιχθεί σε... αντικυβερνητική διαδήλωση, ενώ ακόμη και το... κερασάκι στην τούρτα ήταν θεόπικρο. Οι φωστήρες της ευρωπαϊκής ομοσπονδίας ανέβασαν στο πάνελ τον υπεύθυνο Τύπου της πολωνικής ομοσπονδίας προκειμένου ο τελευταίος να παρουσιάσει κάποια πράγματα από το πρόσφατο παγκόσμιο πρωτάθλημα το οποίο χαρακτηρίστηκε απ' όλους ως το κορυφαίο όλων των εποχών.

Όταν τελείωσε η εκπληκτική όντως παρουσίαση (ειδικά το κομμάτι με το πώς μετατράπηκε το εθνικό στάδιο της Βαρσοβίας από ένα ποδοσφαιρικό γήπεδο σε αρένα βόλεϊ) οι άνθρωποι της CEV παρότρυναν τους εκπροσώπου των ομάδων να ακολουθήσουν αυτό το παράδειγμα...

«Θέλετε να μας πείτε το κόστος αυτού που μας παρουσιάσατε;», ρώτησε με... αφέλεια ο εκπρόσωπος της ιταλικής Τρέια, κι όταν ο Πολωνός απάντησε «χωρίς την τελετή λήξης και έναρξης ξεπεράσαμε τα δέκα εκατομμύρια ευρώ» όλη η αίθουσα σείστηκε από τα γέλια...

ΥΓ1 Σε μια διεθνή ομοσπονδία με στοιχειώδη οργάνωση και σοβαρότητα, θα είχε ήδη ανακοινωθεί η χορηγία με εταιρία προηγμένης τεχνολογίας η οποία θα προμήθευε τις ομάδες με τα τάμπλετς και το σύστημα ενδοεπικοινωνίας των διαιτητών

ΥΓ2 Καλό το τσάλεντζ σύστεμ, αλλά σε μια Ευρώπη που καταρρέει δεν μπορείς να επιβάλλεις στις ομάδες να υποχρεωθούν σε ένα τόσο μεγάλο έξοδο και ειδικά φέτος που κάποιες (αυτές που θα αποκλειστούν στον πρώτο γύρο των νοκ άουτ) θα το χρειαστούν για ένα και μόνο ματς.

ΥΓ3 Για να μην το ξεχάσουμε, το βολεϊκό τσάμπιονς λιγκ απέκτησε και τον δικό του ύμνο. Όσοι έχουν το κουράγιο μπορούν να το ακούσουν εδώ

ΥΓ4 Ευτυχώς σύντομα στην CEV υπάρχουν εκλογές.

 

Διαβάστε ακόμη...